Ervaring met Boa vs Northwave sluiting en valpartijen?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Mijn ervaring met modder,regen- natte sneeuw en kou is dat dikkere handschoenen dan ook niet meer helpen🥶
Maar ik fiets al heel lang niet meer met veters,dus wat loop ik te zeuren :wink:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
E10
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 14 november 2013, 23:14
Mijn mountainbike: Bergamont Trailster EX 7.0

Papers schreef: di 3 augustus 2021, 23:37
E10 schreef: ma 2 augustus 2021, 19:55 Ik heb bij mijn Northwave Enduro Mid hetzelfde aan de hand gehad. Waren nog geen week oud, tweede rit had ik deze ook eruit gereden, niet eens gek gevallen of zo, schampte langs een stronk . Zag er wel iets minder ernstig uit gerukt eruit. Maar in ieder geval niet zo te fixen.

Schoenen teruggestuurd, zijn enduro mtb schoenen en geen pantoffels. Moeten ze toch tegen kunnen lijkt mij.
Na een week of 2 schoenen terug met nieuwe sluiting erin gestikt. Zag het aan andere kleur garen. Ondertussen dik 3 jaar verder en nooit meer problemen gehad.
Waar heb je ze naar terug gestuurd, de winkel waar je ze gekocht hebt? Had inderdaad ook wel iets meer duurzaamheid verwacht van een MTB schoen. Maar Northwave gaf in ieder geval aan niets voor me te kunnen doen.
byorka schreef: di 3 augustus 2021, 21:02 Ik heb Boa al een aantal jaren op de mtb.
Vorig jaar door een auto bruut omver gereden en de sluiting was uit de gehavende schoen gerukt.
Ik heb deze terug gedrukt (gedraaid) en het werkte weer.
Andere oplossing was de levenslange garantie van Boa of de verzekering van de ntfu.
Hoe dan ook een probleemloze sluiting.
Goed om te horen dat zowel jij als de BOA-sluiting de crash hebben overleefd. Dat bevestigd dan mijn vermoeden dat die boa sluitingen een klap beter overleven dan de Northwave variant.

Al denk ik er inmiddels toch over om een schoen met veters aan te schaffen. Maar eerst maar eens ergens gaan passen.
Ik heb ze inderdaad naar de winkel teruggestuurd. Hibike als ik me niet vergis (destjds nog enkel duitse site).
Ik weet niet of ze dit zelf geregeld hebben of dat dit via Northwave is gelopen.
Maar als ik het goed zie zit er nog steeds een stiksel rond de sluiting. Dus zou het niet anders moeten zijn dan met oudere model schoen en dus vervangbaar moeten zijn.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Ik heb ook deze sluiting op mijn schoenen zitten, heb destijds een extra setje sluitingen ( compleet orginele van Northwave) gekocht voor iets van €15,- voor in het geval dat. Setje wordt geleverd zelfs met een inbussleutel.
Heb er gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

heb hetzelfde maar dan met BOA uit de schoen gebroken, BOA geeft levenslange garantie maar niet op dat, alleen op het draaisysteem en draad.
heb het 2x gehad 1x terug naar Gearne gestuurd en gemaakt de 2e keer waren ze niet meer thuis, schoenen ondertussen 3 a 4 jaar oud.
denk ongelukkig geraakt tegen een tak ofzo , heb ook klitteband schoenen maar die zijn minder stijf en slappe zool voor de zondagochtend rit ok maar voor wedstrijdgebruik voldoen ze niet, het word dus weer 250 euro neerleggen [absurt maarja]
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Azurri schreef: di 3 augustus 2021, 07:57 Vorig jaar begaf 1 van mijn Boa sluitingen het. De schoenen waren wel al ouder, 2016 maar wel nog goed. Ben toen gaan googlenen of ik ergens nieuwe kon kopen. Wat blijkt: op Boa's heb je levenslang garantie. Naar de site gaan je probleem beschrijven,evt. met foto's en type schoen en ze sturen je nieuwe. Zelfs de verzendkosten nemen ze voor hun rekening.

https://www.boafit.com/en-gb/support/wa ... country=gb
Precies dit. Ik heb al drie keer nieuwe BOA's voor mij schoenen besteld en gratis thuis gestuurd gekregen. De oude BOA los klikken volgens de handleiding en de nieuwe BOA erin klikken. 30 sec werk om te "repareren". :-q
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Papers
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 2 augustus 2021, 16:47

graduzzi schreef: do 5 augustus 2021, 20:38 Ik heb ook deze sluiting op mijn schoenen zitten, heb destijds een extra setje sluitingen ( compleet originele van Northwave) gekocht voor iets van €15,- voor in het geval dat. Setje wordt geleverd zelfs met een inbussleutel.
Heb er gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken
Dat setje heeft de winkel waar ik het gekocht heb me nu ook aangeboden maar helaas bied dat in dit geval geen oplossing omdat het asje van de knop uit het deel dat in de schoen gebroken is, en je dat deel niet kunt kopen. Bij BOA's heb je dat probleem niet zoals ik het nu begrijp omdat het draaimechanisme daar helemaal los is van het deel dat in de schoen zit.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Jammer
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

Papers schreef: zo 8 augustus 2021, 17:38
graduzzi schreef: do 5 augustus 2021, 20:38 Ik heb ook deze sluiting op mijn schoenen zitten, heb destijds een extra setje sluitingen ( compleet originele van Northwave) gekocht voor iets van €15,- voor in het geval dat. Setje wordt geleverd zelfs met een inbussleutel.
Heb er gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken
Dat setje heeft de winkel waar ik het gekocht heb me nu ook aangeboden maar helaas bied dat in dit geval geen oplossing omdat het asje van de knop uit het deel dat in de schoen gebroken is, en je dat deel niet kunt kopen. Bij BOA's heb je dat probleem niet zoals ik het nu begrijp omdat het draaimechanisme daar helemaal los is van het deel dat in de schoen zit.
nou bij mijn Boa zit ook dat asje en dat is ook gewoon afgebroken , daar zit je voordeel niet in, en ze geven daar de garantie niet op
Plaats reactie