Ervaringen Hope / KCNC derailleurwieltjes, m.n. afdichting

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
M@ttie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 10 juli 2010, 21:56
Mijn mountainbike: Ghost Lector 5.9

Heb de KCNC variat 1e setje ging ongeveer 1500KM mee, in de fantastische klei van Almere, me 2e setje gaat al beduidend langer mee!! Kleine kant tekening is wel dat ik die van nieuw af aan voorzien heb van extra vet in de lagertjes en een beetje vet tussen de lagers en de kapjes! Draaien nu nog steeds als een nieuwe, na ongeveer 1800km
Advies, lagers uit de winkel voorzien van extra vet!! Dit lijkt te helpen.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4316
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Eigenlijk bizar dat je wieltje vervangt die voor iedereen die met xt if minder rijden bijna het bedrag van de hele derrie kosten.
ik ga voor 10 euro eens de taxc wieltje proberen ( in mijn winterbike, voor mijn zo er neem ik wel de hope als ze op zijn, 90 euro voor de originele ga ik echt niet uitgeven.)
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Mortop! Goedkoop en goed. Keramisch 20 euro. Huldenberg, Pellenberg, Apeldoorn, enz overleefd met gemak.
It never gets easier, you just go faster.
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Anho schreef:Mortop! Goedkoop en goed. Keramisch 20 euro. Huldenberg, Pellenberg, Apeldoorn, enz overleefd met gemak.
Nja, goedkoop, zelfde prijs dus als de Keramische KCNC
Speedy G.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 7 maart 2012, 17:39
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 XXL 2012 & project X - Santa Cruz Tallboy XXL carbon 2013

Gerrie Visser schreef:
Anho schreef:Mortop! Goedkoop en goed. Keramisch 20 euro. Huldenberg, Pellenberg, Apeldoorn, enz overleefd met gemak.
Nja, goedkoop, zelfde prijs dus als de Keramische KCNC
Ik denk dat de prijs voor de Mortop voor beide wieltjes is en ik ben ervan overtuigd dat de prijs voor de KCNC voor 1 wieltje is en dus 2 keer geteld moet worden.
Toch wel een groot verschil dan. :-D
michielsexappeal
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 17 januari 2014, 12:02

Mijn Hope wieltjes hebben 4 dagen blubber in Schotland uitstekend overleeft! :-) Ik kan bevestigen dat het toppertjes zijn. Sowieso is hope nummer één qua afdichting.
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Precies. 2 voor 20 euro. Komen de meeste merken niet aan met keramische lagers. Mortop is alleen niet sexy, maar draaien als een dolle.
It never gets easier, you just go faster.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ik heb eigenlijk geen problemen met de lagers, enkel met de slijtage van de wieltjes. Lagers kan je altijd smeren. Waarom wil je keramisch? Mooi dat de lagers draaien als een dolle maar je wieltjes zijn versleten.
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Klopt, ik koop nu de niet keramische voor 15 euro en gebruik het oude keramische lager als het lagertje uit het nieuwe wieltje versleten mocht raken. Blijft de niet keramische mooi draaien, dan weet ik genoeg. Dan heb ik voor 15 euro goede derrie wieltjes van 6 gr per stuk en die weinig vuil vasthouden.
It never gets easier, you just go faster.
Plaats reactie