Hoeveel is deze fiets waard?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...

Wat zou je bieden voor de fiets?

2250 euro
2
18%
2350 euro
2
18%
2500 euro
1
9%
3000 en de afmontage niet veranderen
2
18%
2000 en geen cent meer
4
36%
 
Totaal aantal stemmen: 11
Edje
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 7 oktober 2002, 22:42
Mijn mountainbike: Giant anthem X1
Contacteer:

De wielen op de afbeelding zijn volgens mij in ieder geval geen xtr-wielen maar whm 535 of 540. En die zijn niet al te duur.
?
koga freak
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 19 februari 2004, 13:44
Mijn mountainbike: kona caldera: marzocchi, xt, hayes...
Contacteer:

beste trekrijder!

Te duur!
Gewoon voor 2000 euro!
Als je ziet dat themaniac +-1700euro moest betalen voor zo'n trek!

Ik zou zeggen: koop een kona kula deluxe!
http://www.konaworld.com/2k4bikes/2k4_kula_dlx.cfm

Leuke bike, met goede afmontage ( XT ), goede vork, leuke kleuren, veel easton spullen, heyes hfx-9 carbon remmen enz...
PRIJS: 2250 euro

gr
-Ben ik een moeilijk iemand ?
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

themaniac schreef:
Met deze afmontage zit je denk ik rondt de 9,5 kilo

Succes
Ik denk het niet. En het zijn ook geen xtr wielen.
Don't just train... train right.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Eerder 10.5, met al die lompe parts er op, dat ding is behoorlijk overpriced zoals ie daar staat.
Sanjo
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 7 oktober 2003, 22:19
Mijn mountainbike: Trek Fuel 100

themaniac schreef: Ze kunnen wel schrijven dat er levenslange garantie op het frame zit, wat klopt, echter is dat alleen voor de eerste eigenaar.
Dat heb je helemaal fout vriend. Op een trek frame zit altijd levenslange garantie. Al ben je de 20ste eigenaar. Het enige is dat sommige frames wel eens een garantie gevalletje zijn geweest. Deze worden niet altijd volgens de officiele weg vernietigd. Maar daarvan worden de framenummers bijgehouden.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Sanjo schreef:Dat heb je helemaal fout vriend. Op een trek frame zit altijd levenslange garantie. Al ben je de 20ste eigenaar. Het enige is dat sommige frames wel eens een garantie gevalletje zijn geweest. Deze worden niet altijd volgens de officiele weg vernietigd. Maar daarvan worden de framenummers bijgehouden.
Trek levenslange garantiebepalingen schreef:Trek Bicycle Corporation geeft aan de oorspronkelijke koper van een fiets een levenslange garantie tegen materiaal- en produktiefouten op het frame en de vaste voorvork. (...) Deze garantie is uitsluitend van toepassing voor de eerste eigenaar en is niet overdraagbaar.
de volledige tekst - edit: blijkbaar kan ik niet direct linken naar de garantiebepalingen, maar klik onderaan de pagina die je via deze link krijgt op de link "Trek's Limited Lifetime Warranty" en je ziet ze alsnog.

Say that again?
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Sanjo
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 7 oktober 2003, 22:19
Mijn mountainbike: Trek Fuel 100

Ok, daar heb je gelijk in. Maar dan is het een kwestie van een goede trek dealer en vertegenwoordiger van trek. Ik ken ook een van die vertegenwoordigers vrij goed, en die zal daar nooit een probleem van maken. Het is goed mogelijk dat het zo in de garantie bepalingen staat, maar ik heb nog NOOIT gehoord dat ze daar bij Trek moeilijk over doen. Heeft iemand daar wel ooit problemen mee, laat het me dan even weten. Misschien kan ik wat voor je doen.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Ongetwijfeld zal een goede dealer (eentje waar je een goede band mee hebt) je verder willen helpen, immers: hoe is het voor Trek te bewijzen dat jij NIET de eerste eigenaar bent...

(ik weet het, je moet officieel een garantieformulier invullen en insturen, maar dat doet geen hond.)

Toch: ze kunnen moeilijk gaan doen. Maar gelukkig kunnen we dan contact opnemen met Sanjo :wink:
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Op zich heeft Sanjo een punt! Wanneer een fiets breekt na 3 jaar bij de 1e eigenaar of na 3 jaar bij de 2e of 3e eigenaar moet dat geen verschil maken.

Ik zal volgende week eens naar die Trek LBS gaan, hij heeft die trek nog staan. Misschien wil hij hem wel ruilen voor mn XTC :wink: Just kiddin`, toch ben ik dr wel benieuwd naar wat ik bij zou moeten leggen voor die fiets....hoewel dat niet reeel is :x :x
Kippendokter
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 19 januari 2004, 08:01
Mijn mountainbike: Viper World cup team ht
Contacteer:

themaniac schreef: Ik zal volgende week eens naar die Trek LBS gaan, hij heeft die trek nog staan. Misschien wil hij hem wel ruilen voor mn XTC :wink: Just kiddin`, toch ben ik dr wel benieuwd naar wat ik bij zou moeten leggen voor die fiets....hoewel dat niet reeel is :x :x
Ga je die nieuwe Giant nu alweer verkopen? :o
Ik vraag, jullie draaien!
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Ruilen staat er he :wink: Nee zonder gein, ik ben gewoon nog niet tevreden over die fiets en ik vraag me af of het ooit passend wordt voor mijn lichaam. De bovenbuis van die trek is bijna 5 cm langer.
Voor een kleine bedrag extra zou ik die trek meteen meenemen, echter is dat niet in deze topic aan de orde.

Dit is immers de topic van trekrijder welke we adviseren over zijn (toekomstige?) bike
Trekrijder
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 20:54
Mijn mountainbike: Trek

Dat van die garantie kan wel kloppen. Trek heeft een goede garantie dat weet ik wel. Een vriend van mij had ook ooit een scheurtje en hij had binnen 14 dagen een nieuw frame van een nieuwe jaargang zonder enige kosten.

Voor mij is het zo dat ik een trek gewend ben en dan niet snel overstap naar Giant, Koga, B1,cannondale, enzovoort. De enige logische overstap zou naar Fisher zijn aangezien beide merken uit dezelfde fabriek komen en dezelfde bike-logica meegekregen hebben.
Plaats reactie