Frame breuk Cannondale

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Met RWP Bilthoven heb ik ook zeer goede ervaringen.

Het achterwiel van de FSI is volgens mij offset gespaakt, dus omspaken (langere spaken aan 1 kant misschien) zou een optie kunnen zijn. Anders zou het wiel ook met bestaande spaken offset gemaakt kunnen worden (heb wielsets van Bike-discount gezien die onbedoeld een offset hadden :winkie: ).

Is de crank van de FSI ook niet offset, of is dat alleen bij de topmodellen?

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jan the Man schreef:Is de crank van de FSI ook niet offset, of is dat alleen bij de topmodellen?
Zou die wel moeten zijn, maar is het niet in alle gevallen. Extreem slordig... :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Leo VL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 16 maart 2004, 13:29

Ik heb bericht gehad van mijn LBS en ik krijg ter vervanging een alu frame van 2015 model, volgens mij Flash 5.
Dit zou nog niet met FSI voorzien zijn.
Wat is de situatie met de andere garantiegevallen?
“Mooi van verre, verre van mooi”
Rubberburner
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: za 28 juli 2012, 20:36
Mijn mountainbike: Cube

Maiko schreef:Naast garantie en dus eerste eigenaar zijn, wil het wel eens zijn dat dit soort scheuren komen door mensen die hun zadelpen te hoog hebben staan, waardoor de kracht niet goed verdeeld wordt en dus voor scheuren kan zorgen.. maar als dat niet het geval is, dan zal het gerust geen issue zijn..

Maar wat gebeurt het toch vaak bij frames..

Idd,daar wordt nooit een woord over gerept.Zadelpen een meter hoog en dan jammeren dat het fragile carbon frame bij de pen scheurt ...Zie zat gasten van een 1.90 op een 19" frame,terwijl de beenlengte 21" zegt .... is vragen om problemen he ?!
http://www.strava.com/athletes/6069768" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zolang de pen ver genoeg in het frame gemonteerd wordt moet dat geen probleem zijn.
Malt007
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: di 27 november 2012, 15:11

Ik heb gelukkig nog geen gebroken frame maar heb niet de originele factuur meer. Heb wel de waranty kaart nog, maakt dit wat uit op het moment dat het frame scheurt?
Ghost man
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 7 februari 2016, 22:30
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900

Staat cannondale volgens mij wel een beetje om bekend.
Scheuren van het frame rond de zadelpen.
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Malt007 schreef:Ik heb gelukkig nog geen gebroken frame maar heb niet de originele factuur meer. Heb wel de waranty kaart nog, maakt dit wat uit op het moment dat het frame scheurt?
Waranty kaart is volgens mij het belangrijkste om te bewaren.

Heb een keer een nieuw supersix frame gekregen terwijl ik geen waranty kaart had. Daar deed de lbs in eerste instantie moeilijk over omdat ze die moesten hebben, maar toen ik zei dat hij het maar eens aan moest wijzen in de gebruiksaanwijzing (stond er niet in) dimde hij wat in.

Ben benieuwd of ik binnenkort ook weer een nieuw supersix frame rijdt. Bij deze laat de aluminium bus van de trapas ook weer los (haarscheurtjes en gekraak rondom de BB)
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
MTB-Pierre
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: di 7 september 2010, 20:45
Mijn mountainbike: Scott scale 940

Ook het nieuwe frame weer gescheurd, ben er klaar mee. Ik ben overgestapt naar een scott 940, iets groter frame en dikkere buizen. In 5-6 jaar tijd zeker 4 andere frames gehad. Veel tijdverspilling gehad met leverantie en ombouwen door krakendale.
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Hier is het ook gelukt. Allu F29 frame gescheurd op de bewuste plek.
Na garantie verzoek een carbon Himod frame binnen gekomen bij de dealert. Het ombouwen kan beginnen, echter is zo'n frame vlgns een ai offset ontworpen. Betekent dit een nieuw crankstel en achternaaf omspaken?
Het ombouwen wordt overigens niet meer door Cannondale vergoed, maar hiervoor schrijft de FM gewoon de uren.....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik vermoed dat je je oude crankstel kunt blijven gebruiken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

En je wiel even laten centreren op je nieuwe frame zo ook moeten kunnen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Bij mij (fsi alu 2017 naar fsi carbon 2018) moest ik inderdaad het achterwiel dishen volgens de ai offset en ik had een nieuw blad voor nodig (had een non ai garbaruk Oval, nu een ai absolute black). Op een Cannondale SI crank. Verder nog een nieuw BB, maar de rest ging zonder problemen over
Plaats reactie