Waarom geen fietsbel?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Jamo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: do 22 februari 2007, 23:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL 29, Batavus Buster, BeOne CRD 29er, Singular Swift ss.
Contacteer:

Uiteraard wel een bel. Ruim van tevoren een belletje, met gepaste snelheid passeren en natuurlijk even bedanken. Hoe moeilijk kan het zijn?
Bij tegenwind heb je alleen baat als je de andere kant opgaat.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Bowiex schreef:Is dit misschien wat? http://www.miniinthebox.com/nl/westen-b ... 10882.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:lol:

Dit is trouwens wel serieus een prima belletje: http://www.aliexpress.com/item/MZYRH-bi ... 48048.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(meer van te vinden onder de naam Rockbros)
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Bushwackert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 18 juni 2012, 16:15
Mijn mountainbike: 1000%

Alien schreef:Zelfde reden waarom men de bierbuik in een schreeuwerig reclamehemd propt, met een hartslag van 200+ met een dubbel drankstel het Kopje van Bloemendaal opharkt, lustig gelletjes en energierepen naar binnen propt, en bidons, bananenschillen en lekke binnenbanden in de berm kwakt:

Profrenners hebben ook geen bel, en daar spiegelt men zich graag aan.
Jeemig.. is het zo erg?
'Be like water my friend'
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

:-D
Gebruikersavatar
Bushwackert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 18 juni 2012, 16:15
Mijn mountainbike: 1000%

:winkie: je zou alleen al harder gaan als je die rotzooi gewoon thuis liet :winkie:
'Be like water my friend'
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Bushwackert schreef:
Alien schreef:Zelfde reden waarom men de bierbuik in een schreeuwerig reclamehemd propt, met een hartslag van 200+ met een dubbel drankstel het Kopje van Bloemendaal opharkt, lustig gelletjes en energierepen naar binnen propt, en bidons, bananenschillen en lekke binnenbanden in de berm kwakt:

Profrenners hebben ook geen bel, en daar spiegelt men zich graag aan.
Jeemig.. is het zo erg?
Over twee weken wordt de toerversie van de Amstel Gold verreden in zuid Limburg. Ga daar maar eens kijken.
Vorsprung durch Pedantik.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Amstelgold, het Mekka van de Mimal
Gebruikersavatar
Bushwackert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 18 juni 2012, 16:15
Mijn mountainbike: 1000%

Potverdikkeme.. dat klinkt behoorlijk droevig
'Be like water my friend'
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

asphaltdude schreef: Dit is trouwens wel serieus een prima belletje: http://www.aliexpress.com/item/MZYRH-bi ... 48048.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(meer van te vinden onder de naam Rockbros)
Toevallig gisteren gemonteerd. Flinke PINGGGGGG.
Filmpje (met geluid uiteraard)! https://www.instagram.com/p/BDqWE4rQckT ... eshworxmtb" onclick="window.open(this.href);return false;
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

Bushwackert schreef:Potverdikkeme.. dat klinkt behoorlijk droevig

De AGR is best leuk om te doen, maar er zitten me toch een hoop aso wannabe profs tussen. Tjongejonge. Als je zo goed bent als je denkt te zijn, waarom rij je dan niet als prof ipv je te meten met toerfietsers bij e.o.a. lullig toertochtje!?

[einde frustratie melding]
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Vermakelijke reacties die ik herken bij m'n wielerkennissen. 😆

Ik ben nagenoeg iedere dag in het bos, als wandelaar met mijn honden. Fietsers met een belletje kan ik zeer zeker waarderen. Ik schrik er minder van als er fietsers komen, maar ook mijn honden. Als ik enkele seconden van te voren weet dat er een fiets nadert (door z'n bel) kan ik mijn honden tot orde roepen dat ze aan de kant gaan of stil blijven staan op hun plek.

Tja, als mijn honden schrikken geven ze een grom en dan begint de scheldkanonade van de fietser. In deze geef ik mijn hond gelijk, die mag van mij ook grommen als mijn dochter aan de staart zit. Grommen is enkel communicatie wat in deze niets anders betekent als 'Tief een eind op!'

Je merkt ook dat bij de MTB'ers die ik of de honden hebben zien naderen of zij benaderen ons op gepaste snelheid, ze heel anders door de honden bejegend worden en ik krijg complimenten dat de honden zo mooi "halt" kunnen houden.

Conclusie: voorheen had ik een klein belletje op mijn fiets en nu zal ik dat weer doen omdat ik het minder aso vind dan schreeuwen. In beide situaties zullen mensen even schrikken, maar de waardering is groter bij een fietsbel. Het gewicht is verwaarloosbaar, vooral nu de voorderalieur in de meeste gevallen ontbeert.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

SHJN schreef: ma 27 april 2020, 09:44 Vermakelijke reacties die ik herken bij m'n wielerkennissen. 😆

Ik ben nagenoeg iedere dag in het bos, als wandelaar met mijn honden. Fietsers met een belletje kan ik zeer zeker waarderen. Ik schrik er minder van als er fietsers komen, maar ook mijn honden. Als ik enkele seconden van te voren weet dat er een fiets nadert (door z'n bel) kan ik mijn honden tot orde roepen dat ze aan de kant gaan of stil blijven staan op hun plek.

Tja, als mijn honden schrikken geven ze een grom en dan begint de scheldkanonade van de fietser. In deze geef ik mijn hond gelijk, die mag van mij ook grommen als mijn dochter aan de staart zit. Grommen is enkel communicatie wat in deze niets anders betekent als 'Tief een eind op!'

Je merkt ook dat bij de MTB'ers die ik of de honden hebben zien naderen of zij benaderen ons op gepaste snelheid, ze heel anders door de honden bejegend worden en ik krijg complimenten dat de honden zo mooi "halt" kunnen houden.

Conclusie: voorheen had ik een klein belletje op mijn fiets en nu zal ik dat weer doen omdat ik het minder aso vind dan schreeuwen. In beide situaties zullen mensen even schrikken, maar de waardering is groter bij een fietsbel. Het gewicht is verwaarloosbaar, vooral nu de voorderalieur in de meeste gevallen ontbeert.
Een meer dat vier jaar oud draadje🤣
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Maar nog steeds zeer actueel! Ook eens vanuit een wandelaar geschreven.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Zekers! Rij al tig jaar met een bel op al m'n mtb's, superhandig, ook op mtb-parcoursen! :-q
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

SHJN schreef: ma 27 april 2020, 10:56 Maar nog steeds zeer actueel! Ook eens vanuit een wandelaar geschreven.
Nou, als het dan toch moet. Ik heb deze op mijn fietsen zitten: https://h5.nl.aliexpress.com/item/40009 ... 0935451909
Prima bel, en niet lelijk.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie