Zadelpen vast in carbon frame

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Bij mij heeft de zadelpen het ook niet overleefd. WD-40 en kruipolie werken niet bij carbon en aluminium, daarmee heb ik het een week lang elke avond geprobeerd. Toen de pen loskwam zag je tot hoe ver het spul was gekomen, hooguit zo'n 2 cm.
Een neef die veel aan auto's klust kwam met het idee voor de vriesspray. Door de pen flink af te koelen krimpt ie wat. Door het wrikken werd ie weer flink warm, dus we hebben een paar keer moeten sprayen.

Die tip van ammoniak had ik niet eerder gehoord, die gaan we onthouden :-q
modder zuigt!
Gebruikersavatar
lcpdenijs
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 26 februari 2014, 12:39
Mijn mountainbike: In aanbouw :)

Dat krimpen is een goed idee zeg. Wellicht geeft dit dan net wat ruimte zodat hij los kan komen.
En anders gewoon met de hand langzaal de pen kapot veilen maar....
kamiel
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 14 november 2020, 20:49

Mijn carbon zadel pen zat muurvast. Eerst paar dagen bij randen w40. Toen fietszadel verwijderd, houten balkje door oog van zadel pen. Toen voorzichtig met föhn pen verwarmd.
Met lijm klemmen spanning op frame onder de pen gezet.
Toen met paar stevige tikken met mokerv(!) IN DE LENGTERICHTING VAN DE CRANCK ZADEL LIJN de pen losgekregen. Meteen erna maar carbon pasta erop en in mijn agenda herinnering gezet om pen halfjaarlijks even los te maken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi dat het gelukt is :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie