Tubeless loopt heeeeeel langzaam leeg

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik check voor (95-100) elke rit. Kan ik je dus niet mee helpen
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

udo van dongen schreef:Zijn het toevallig geen Continental banden? Op mijn Nerve zitten een Race- en een X-king, beide in de protection uitvoering en blijven die langzaam leeglopen/zweten, zelfs na een paar maanden nog. Ik heb me laten vertellen dat het een typisch Continental probleem is. Ik gebruik Schwalbe Doc blue maar daar ligt het niet aan want met de Onza IBEX en Schwalbe, NoNi, RoRa, FA geen enkel probleem.
Ja conti's zijn een drama. Krijg mijn beide X-kings met geen mogelijkheid helemaal dicht. Oftewel nu voor elke rit maar even oppompen :wink:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Fiets jij nog dan :tong :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Af en toe. Daarom moet ik de banden ook steeds oppompen :lol:
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

michel3vb schreef:
udo van dongen schreef:Zijn het toevallig geen Continental banden? Op mijn Nerve zitten een Race- en een X-king, beide in de protection uitvoering en blijven die langzaam leeglopen/zweten, zelfs na een paar maanden nog. Ik heb me laten vertellen dat het een typisch Continental probleem is. Ik gebruik Schwalbe Doc blue maar daar ligt het niet aan want met de Onza IBEX en Schwalbe, NoNi, RoRa, FA geen enkel probleem.
Ja conti's zijn een drama. Krijg mijn beide X-kings met geen mogelijkheid helemaal dicht. Oftewel nu voor elke rit maar even oppompen :wink:
Dan ligt het misschien toch niet aan mij.

Dat probleem heb ik ook, een Rocket Ron voorop en een conti race king achter.
Als ik de band oppomp tot ongeveer 3 bar ontsnapt er op sommige plaatsen lucht tussen de velg en band. zeepsopje op de velg.
Inmiddels ook al 2 keer een km of 50 mee gefietst maar krijg hem niet 100% dicht.
Zit ongeveer 90 ml latex in bij 29" Had 3 flesjes van 60ml.

De Rocket ron heeft nergens last van. Die moet ik eens in de 5-6 weken een beetje bijpompen. terwijl de conti na 2 dagen alweer te leeg is om op te fietsen.

De bandendruk doe ik sowieso altijd controleren voordat ik ga, zo rond de 2 bar achter en 1.8 bar voor met dit weer.

De conti maar oprijden en dan weer terug naar de oude vertrouwde Schwalbe, of toch eens de Maxxis uitproberen.
Wir wollen leben!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

De laatste keer dat ik een langzame leegloper had bleek er een heel klein stukje hout tussen de band en de velg gedrukt te zitten, waarschijnlijk een keer gebeurd tijdens een schuiver met lage druk.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Heb ook wel eens wat aangekoekte latex rond het rubber van de ventiel kern gehad. Toen viel het me op dat het er best wat lucht ontsnapte zonder op het ventiel te drukken, en dichtdraaien moest ik snel en strak doen om em dicht te krijgen. Ff de core eruit en de latex eraf wrijven en het was opgelost. Daarna blijft de band ook weken op druk.
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

wesleythomas schreef:
De Rocket ron heeft nergens last van. Die moet ik eens in de 5-6 weken een beetje bijpompen. terwijl de conti na 2 dagen alweer te leeg is om op te fietsen.
Kijk eens of je een lek kunt vinden door de hele band onder water kunt houden.
Misschien kun je zien waar het lek zit
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zo’n klein lek zou ondertussen wel moeten zijn gedicht door de latex, anders is de latex geen drol waard.
Maar het kan geen kwaad, wellicht lekt het ventiel of de tape.

Joe’s latex met Conti is schijnbaar een lastige combi. De poreuze lichtgewicht Conti’s laten zich slecht dichten.
Stans doet het beter, maar de Conti’s blijven lastig.
Met Schwalbe gaat het beter, hoewel de nieuwe XCs bij mij ook langzaam leeg liepen.
Lompere banden gaan altijd goed.

Banden die al een tijdje met biba gebruikt zijn hebben ook wat extra aandacht én latex nodig.

Hoeveel latex gebruik je en wat is je bandenmaat?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

Ik heb hem opgepompt tot 3.5 baar en eens in de badkuip gehouden.

Dan zie je eigenlijk op verschillende plaatsen hele kleine luchtbellen ontsnappen tussen de velg en de band.
Net alsof de band niet goed op de velg ligt terwijl je hem wel op de velg hoort ploppen, is ook aan beide kanten van het wiel.

Heb de band er al een keer vanaf gehaald en de band en velg goed schoongemaakt.
Maar daarna weer hetzelfde.
Bij de spaaknippels en ventiel zie ik niks van belletjes en er komt ook geen latex door de band zelf heen.

De Nobby Nic voorop is een 29x2.25 met 90 ml stans latex en achter is een conti race king 29x2.2 met 90 ml latex. Had 3 flesjes van 60 ml voor 2 banden.

Wel is mij opgevallen dat de Rocket ron een stuk lastiger om de velgrand te krijgen.
Misschien dat hij daardoor beter afdicht tussen band en velg.
Wir wollen leben!
linksmetfietsen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 juni 2017, 20:57
Mijn mountainbike: zwart wit

tijdens het monteren van de band heb je de band ook laten knallen/ploppen op de velg?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als ie bij 3.5 bar nog niet is geplopt, dan plopt ie nog maar 1x, heel hard!
Velglint en ventiel zijn blijkbaar dicht, de overgang band/velg lekt.
Das merkwaardig, de latex zou dit moeten afdichten.

90ml is net genoeg voor een 29x2.25 band, misschien nog eens 60 ml erbij?
Waren de flesjes goed, zonder klonten, en waarom koop je niet meteen een grotere fles?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

linksmetfietsen schreef:tijdens het monteren van de band heb je de band ook laten knallen/ploppen op de velg?
Ja zeker, eerst een keer zonder latex opgepompt tot 4 bar.
Plopte goed op zijn plek, toen aan de onderkant de band weer van de velg af gehaald en de 90ml latex erin er weer opgepompt tot 3.5 bar, toen plopte hij weer en heb ik hetzelfde gedaan als in fimpjes op youtube.

Ga morgen een fles halen en er nog wat bij doen, kijken of dit helpt, en anders masr wat vaker bij pompen, de banden oprijden en weer schwalbes erop. Of de maxxis eens proberen.

Op de schwalbes zijn tubeless easy en de continental tubeless ready, zit hier nog verschil in?
Wir wollen leben!
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

wesleythomas schreef:
Op de schwalbes zijn tubeless easy en de continental tubeless ready, zit hier nog verschil in?
Waarschijnlijk niet, marketeers schwalbe moeten ook wat te doen hebben.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

wesleythomas schreef:
linksmetfietsen schreef:tijdens het monteren van de band heb je de band ook laten knallen/ploppen op de velg?
Ja zeker, eerst een keer zonder latex opgepompt tot 4 bar.
Plopte goed op zijn plek, toen aan de onderkant de band weer van de velg af gehaald en de 90ml latex erin er weer opgepompt tot 3.5 bar, toen plopte hij weer en heb ik hetzelfde gedaan als in fimpjes op youtube.

Ga morgen een fles halen en er nog wat bij doen, kijken of dit helpt, en anders masr wat vaker bij pompen, de banden oprijden en weer schwalbes erop. Of de maxxis eens proberen.

Op de schwalbes zijn tubeless easy en de continental tubeless ready, zit hier nog verschil in?
Als de band op z’n plek is “geplopt” het wiel ophangen, ventiel kern eruit en via het ventiel de latex erin gooien (je hebt daar handige spuitjes of flesjes voorhttps://www.mantel.com/joe-s-no-flats-navulfles" onclick="window.open(this.href);return false; ) Je band hoeft dan niet uit de velg hiel te halen en blijft dus meteen goed zitten.

Mbt jouw issue, ik zou beginnen met iets latex toe te voegen.
Plaats reactie