specialized Brain-demper en de winterkou

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Bij een "servicebeurt" krijg je volgens mij altijd een andere demper die een servicebeurt heeft gehad.

Ook bij vervanging van mijn defecte dempers heb ik bijna alle gevallen een ge-service-te demper teruggekregen. Of ik had geluk en ze hadden elke keer toevallig een demper voor mij liggen.

Ik hoop voor je dat Specialized het netjes oplost. Mijn ervaring met mijn dealer is nog altijd zeer positief, ze lossen het vaak op een regelen het later met Specialized.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

RRon schreef: ma 22 oktober 2018, 19:35 Service lijkt mij toch iets anders dan een defecte demper moeten vervangen... mijn auto heedt ook regelmatig service nodig maar hoeft dan gelukkig niet vervangen te worden.
Nee, maar als jij je olie niet op tijd ververst, krijg je geen nieuwe motor als je motor stuk loopt.
Dealer, Stouwdam, wil wel vervangen maar is vwb garantie afhankelijk van Specialized zeggen zij. Of heb jij het nu over leverancier van de demper?
Maar daar zit de dealer fout. Wettelijke garantie is iets tussen jou en de dealer. Ongeacht of de dealer het bij Specialized kan verhalen. (Hoewel er wel wettelijke bepalingen zijn die maken dat de dealer in bepaalde situatie toch verhaal kan zoeken bij Specialized)
A i r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 7 april 2014, 21:41

Bij mijn Epic is binnen 1,5 jaar tweemaal de achterdemper vervangen. Fiets gekocht bij Belga fietsen en heb 2 jaar garantie. Specialized schijnt de revisiedempers nu beter op orde te hebben, heb sinds juni vorig jaar geen kapotte demper meer gehad.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Een goede dealer verkoopt zijn klanten toch ook niet zulke rommel? Heb je al 10 klanten die elke keer dempers komen wisselen blijf je gewoon die zooi verkopen aan de volgende!
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

I_do schreef: di 23 oktober 2018, 07:51 Een goede dealer verkoopt zijn klanten toch ook niet zulke rommel? Heb je al 10 klanten die elke keer dempers komen wisselen blijf je gewoon die zooi verkopen aan de volgende!
Het is uiteindelijk een slijtageonderdeel en juist bij de Brain ook nog eens een constructie die per definitie erg zwaar belast wordt, juist achter, omdat er regelmatig situaties zijn waar je als rijder verwacht dat de Brain open gaat, maar dat toch niet gebeurt. Dan krijgt die afsluiting van dat oliekanaaltje enorm op zijn falie.

Bij auto's is dat niet anders. In de tijd dat ik nog rally reed, reed ik met schokdempers die zo duur waren als een fiets met zelfs lagering *in* de buitenpoten en dat soort fancy techniek en toch moesten die soms wel twee keer in een seizoen gereviseerd worden. En dan hebben we het nog over Nederlandse rally's, die voor het overgrote deel over asfalt gingen en waar de grootste uitdaging voor de dempers de drempels op industrieterreinen waren.

Kortom, ik vind het te kort door de bocht om het rommel te noemen. En ik denk, na ruim 10 jaar Specialized ervaring, dat de combinatie van kwaliteit en service bij Specialized past bij de techniek zoals ze die toepassen, maar ik vind wel dat Specialized en de dealers meer moeten communiceren over het onderhoud van de dempers.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

StevenK schreef: di 23 oktober 2018, 08:06
I_do schreef: di 23 oktober 2018, 07:51 Een goede dealer verkoopt zijn klanten toch ook niet zulke rommel? Heb je al 10 klanten die elke keer dempers komen wisselen blijf je gewoon die zooi verkopen aan de volgende!
Het is uiteindelijk een slijtageonderdeel en juist bij de Brain ook nog eens een constructie die per definitie erg zwaar belast wordt, juist achter, omdat er regelmatig situaties zijn waar je als rijder verwacht dat de Brain open gaat, maar dat toch niet gebeurt. Dan krijgt die afsluiting van dat oliekanaaltje enorm op zijn falie.

Bij auto's is dat niet anders. In de tijd dat ik nog rally reed, reed ik met schokdempers die zo duur waren als een fiets met zelfs lagering *in* de buitenpoten en dat soort fancy techniek en toch moesten die soms wel twee keer in een seizoen gereviseerd worden. En dan hebben we het nog over Nederlandse rally's, die voor het overgrote deel over asfalt gingen en waar de grootste uitdaging voor de dempers de drempels op industrieterreinen waren.

Kortom, ik vind het te kort door de bocht om het rommel te noemen. En ik denk, na ruim 10 jaar Specialized ervaring, dat de combinatie van kwaliteit en service bij Specialized past bij de techniek zoals ze die toepassen, maar ik vind wel dat Specialized en de dealers meer moeten communiceren over het onderhoud van de dempers.
Mijn dikke letters.

Jij zegt ZELF dat de brain nou eenmaal kapot gaat omdat hij ontworpen is op een manier die niet goed kan gaan. Maar je vind het toch GEEN rommel? Dat is toch niet met elkaar te rijmen?

Als bij de rally's een merk zou zijn wat 3x zo vaak stuk gaat als een ander is dat ook rommel.

Ik vind het niet passen bij fietsen van €5000 dat je iedere paar maanden een onderdeel loopt te wisselen wat normaal jaren mee gaat.

Je zegt dat het een slijtageonderdeel is. Maar in de voorbeelden die we hier zien is hij al 3 keer stuk voordat er uberhaupt 1x een onderheidsinterval wordt gehaald. Dat is toch geen normale slijtage. Kom op zeg.

Snap niet dat mensen dit goed proberen te praten.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

A i r schreef: ma 22 oktober 2018, 22:47 Bij mijn Epic is binnen 1,5 jaar tweemaal de achterdemper vervangen. Fiets gekocht bij Belga fietsen en heb 2 jaar garantie. Specialized schijnt de revisiedempers nu beter op orde te hebben, heb sinds juni vorig jaar geen kapotte demper meer gehad.
Klopt sinds deze zomer krijg je een 2019 versie... Althans dat is wat mij verteld is!
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tip, op naar de volgende!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Fiets is klaar. Morgen ophalen bij Stouwdam. Stouwdam zegt geen garantie en 150 euro betalen maar Specialized zegt 2 jaar garantie bij normaal gebruik en onderhoud, onderhoud na 100 uur...wie zegt dat ik er zoveel uur mee heb gereden?

Mail van Specialized morgen even aan Stouwdam laten zien en dan zien we wel wat er gebeurd, in ieder geval zaterdag de 100km in Arnhem in Arnhem fietsen! :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

[ironie] Top service! :-q [/ironie]
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Die 2 jaar geldt alleen voor onderdelen en fietsen gekocht na 1 juli 2018. Dus voor jouw fiets helaas niet. Daarop zat op de fiets en onderdelen maar 1 jaar garantie.

Maar toch erg jammer dat de LBS zo strikt met die termijn om gaat, helemaal als je normaal geen beurten mist of regelmatig laat onderhouden bij ze.

Het lijkt mij dat je vanaf nu wel 2 jaar garantie hebt omdat je na 1 juli 2018 een specialized of specialized branded onderdeel hebt gekocht.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Hoe het strikt genomen ook zit, het is waardeloze service van de LBS en slecht voor de naam van Specialized. Je koopt een A-merk onder andere om de goede service, dan wil je dit gedoe niet.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

deefdeef schreef: vr 26 oktober 2018, 08:20 Die 2 jaar geldt alleen voor onderdelen en fietsen gekocht na 1 juli 2018. Dus voor jouw fiets helaas niet. Daarop zat op de fiets en onderdelen maar 1 jaar garantie.
Die 'minimaal 2 jaar wettelijke garantie' geldt al sinds 1999 op grond van de Richtlijn 99/44.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

De wettelijke wel ja. Ik weet ook dat je wettelijk recht hebt op minimaal 2 jaar, maar vaak blijft het bij recht hebben, krijgen is vaak een stuk lastiger. :-?

Maar ik bedoelde de garantie die Specialized geeft volgens haar/hun voorwaarden. Die voorwaarden zijn 1 juli 2018 aangepast.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

RRon schreef: do 25 oktober 2018, 21:27 Fiets is klaar. Morgen ophalen bij Stouwdam. Stouwdam zegt geen garantie en 150 euro betalen maar Specialized zegt 2 jaar garantie bij normaal gebruik en onderhoud, onderhoud na 100 uur...wie zegt dat ik er zoveel uur mee heb gereden?

Mail van Specialized morgen even aan Stouwdam laten zien en dan zien we wel wat er gebeurd, in ieder geval zaterdag de 100km in Arnhem in Arnhem fietsen! :-q
Je eerdere bericht dat Stouman niet moeilijk doet klopt dus iig niet. Zij hebben jou die fiets verkocht en nemen nu geen verantwoordelijkheid.
Plaats reactie