specialized Brain-demper en de winterkou

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Wat ik me nog wel even afvraag, heb je hem nieuw gekocht?

In mijn ogen kan de dealer hier niet zoveel aan doen, Specialized zou hier in de bres moeten springen niet de dealer in mijn optiek.
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Garantie ga je met de verkoper/dealer aan een niet met Specialized.

Om een lang verhaal kort te houden, ik moest gewoon 150 euro betalen omdat de demper ouder was dan 1 haar en niet binen dat jaar was geserviced, service kost echter ook 150 euro. Voor garantie had ik 18 dagen eerder bij Stouwdam moeten staan.....

Specialized heeft het echter over 2 jaar garantie bij normaal gebruik, rekening plus die reactie gaat nog even naar hen toe .

Volgens Stouwdam was er intern iets kapot waardoor er olie bij de lucht kwam..... volgens mij een bekend probleem zonder iets van een terugroepactie terwijl er nu wel een geupdate versie van het binnenwerk is?
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Produkten voor 1 juli 2018 gekocht hebben maar 1 jaar garantie van Specialized.


Ben normaal ook altijd tevreden over Specialized, maar dat ze geen terugroepactie hebben gedaan voor die oplossing van het binnenwerk is niet zo netjes. Probleem is opgelost door een metalen keerschijf tussen de olie en de stikstof te vervangen door een bladder/blaas

Maar ook niet direct nodig omdat ze er van uit gaan dat je binnen 12 maanden een servicebeurt moet doen en dan dus automatisch die update krijgt of als de demper binnen een jaar kapot is je onder garantie een geupdate versie krijgt.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29979
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Topictitel mag wel veranderd worden.
Specilizef Brain rijders staan ik de kou
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Zit hier nog eens over na te denken, echter heb jij doodgewoon onderhoud gehad aan je demper, dat kost €150,-
Dat wordt je er bij verteld als je de fiets koopt, dat de demper jaarlijks onderhoud vereist.. ik zie dus t probleem niet.
Vind het ook niet fair dat mijn dealer er op aangevallen wordt terwijl dit niet terecht is in mijn ogen.
Ik ben mij er eentje...
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

D-man schreef: ma 29 oktober 2018, 09:10 Zit hier nog eens over na te denken, echter heb jij doodgewoon onderhoud gehad aan je demper, dat kost €150,-
Dat wordt je er bij verteld als je de fiets koopt, dat de demper jaarlijks onderhoud vereist.. ik zie dus t probleem niet.
Vind het ook niet fair dat mijn dealer er op aangevallen wordt terwijl dit niet terecht is in mijn ogen.
Ik vind dat wel een heel scherpe opmerking van jou. :-q
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Even een snelle zoekactie binnen dit forum; 2956 hits, 198 pagina’s over de brain..niet allemaal negatief maar de meeste wel. Moet toch wel heeel veel meerwaarde bieden wil je zoveel geld uitgeven voor iets wat zo onbetrouwbaar en duur in onderhoud is. Na 100 uur al service..betekent voor een beetje fanatieke fietser na 3 maanden al. Ik vind het bizar.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Xfries schreef: ma 29 oktober 2018, 09:40 Even een snelle zoekactie binnen dit forum; 2956 hits, 198 pagina’s over de brain..niet allemaal negatief maar de meeste wel. Moet toch wel heeel veel meerwaarde bieden wil je zoveel geld uitgeven voor iets wat zo onbetrouwbaar en duur in onderhoud is. Na 100 uur al service..betekent voor een beetje fanatieke fietser na 3 maanden al. Ik vind het bizar.
In die Canyon van jou zit, als ik het goed heb, een Fox achterdemper. Die heeft volgens Fox ook elke 100 uur een onderhoudsbeurt nodig. :D :D

Edit: ik zie overigens dat je een Fox vork elke 30 (!!) uur van nieuwe olie moet voorzien? https://www.ridefox.com/fox_tech_center ... rvals.html
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

StevenK schreef: ma 29 oktober 2018, 10:15
Xfries schreef: ma 29 oktober 2018, 09:40 Even een snelle zoekactie binnen dit forum; 2956 hits, 198 pagina’s over de brain..niet allemaal negatief maar de meeste wel. Moet toch wel heeel veel meerwaarde bieden wil je zoveel geld uitgeven voor iets wat zo onbetrouwbaar en duur in onderhoud is. Na 100 uur al service..betekent voor een beetje fanatieke fietser na 3 maanden al. Ik vind het bizar.
In die Canyon van jou zit, als ik het goed heb, een Fox achterdemper. Die heeft volgens Fox ook elke 100 uur een onderhoudsbeurt nodig. :D :D

Edit: ik zie overigens dat je een Fox vork elke 30 (!!) uur van nieuwe olie moet voorzien? https://www.ridefox.com/fox_tech_center ... rvals.html
:D :D :D
Ik ben mij er eentje...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, maar die blijven wel heel als je de service interval wat langer uitstelt...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

kermit schreef: ma 29 oktober 2018, 11:02 Ja, maar die blijven wel heel als je de service interval wat langer uitstelt...
Dit. :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29979
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

kermit schreef: ma 29 oktober 2018, 11:02 Ja, maar die blijven wel heel als je de service interval wat langer uitstelt...
Precies :winkie:

Ik heb het al eerder gezegd:
Een fiets kopen zonder Brain, een no-brainer!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

D-man schreef: ma 29 oktober 2018, 09:10 Zit hier nog eens over na te denken, echter heb jij doodgewoon onderhoud gehad aan je demper, dat kost €150,-
Dat wordt je er bij verteld als je de fiets koopt, dat de demper jaarlijks onderhoud vereist.. ik zie dus t probleem niet.
Vind het ook niet fair dat mijn dealer er op aangevallen wordt terwijl dit niet terecht is in mijn ogen.
Je betaalt zelf €150 euro voor het vervangen van een product wat normaal een aantal jaar meegaat en wat je dealer jou willens en weten verkoopt terwijl hij weet dat het rommel is.
Dan is het toch terecht dat wij daar wat van vinden? Als morgen je vork kapot gaat en die moet je op eigen kosten vervangen vind je dat dan ook normaal?
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

I_do schreef: ma 29 oktober 2018, 16:06
D-man schreef: ma 29 oktober 2018, 09:10 Zit hier nog eens over na te denken, echter heb jij doodgewoon onderhoud gehad aan je demper, dat kost €150,-
Dat wordt je er bij verteld als je de fiets koopt, dat de demper jaarlijks onderhoud vereist.. ik zie dus t probleem niet.
Vind het ook niet fair dat mijn dealer er op aangevallen wordt terwijl dit niet terecht is in mijn ogen.
Je betaalt zelf €150 euro voor het vervangen van een product wat normaal een aantal jaar meegaat en wat je dealer jou willens en weten verkoopt terwijl hij weet dat het rommel is.
Dan is het toch terecht dat wij daar wat van vinden? Als morgen je vork kapot gaat en die moet je op eigen kosten vervangen vind je dat dan ook normaal?
Bij deze dempers is dat een heel duidelijk gegeven dat ze elk jaar geserviced moeten, de dealer vertelt je dit erbij. Daar kies je voor of daar kies je niet voor. Simple as that. Wil je dat niet dan moet je een andere fiets kopen.
Ik ben mij er eentje...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dealer kiest natuurlijk ook voor Specialized en hoopt ieder jaar weer dat het nu eindelijk beter zal zijn met die Brain... .


Ik denk dat de magie van dat ding een beetje uitgewerkt is. En iedereen die er alsnog voor kiest gewoon gestraft wordt met die jaarlijkse, peperdure servicebeurt!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie