montagestandaard

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Tja en de kans dat je je mooie dure zadel beschadigt door de ondergrond waar je hem op neerzet....ok daar kan je een doekje onder leggen, maar het blijft toch niet de meest chique en stevige oplossing.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

En je bel gaat kapot 😬 ( ja, ik heb een bel 😇)
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Was overigens maar als grapje bedoeld hoor. :P

Bel had ik ook, alleen merk ik wel dat mensen dat geluid niet echt kunnen thuisbrengen in het bos.
Of gewoon negeren.
Dus maar even een naaf upgrade gedaan naar 54 tanden rachet.

Vind het fijner rijden en mensen gaan wat eerder opzij. :tong
Lawaaiige video
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik heb nog nooit een duur zadel gehad, bij bijna elk merk zit de goedkoopste zwaarste versie van zadel X het best en die gaat ook niet stuk :lol:

Net geupgraded van een goedkope no-name / XLC / lidl / rose standaard die veel mensen hebben staan naar een feedback sports pro elite. Wow, wat een beest van een ding is het. Heel blij mee, al 2 jaar probeerde ik dit voor mezelf te verantwoorden maar het is het absoluut waard :-q

https://www.feedbacksports.com/product/ ... -tote-bag/
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Hier hetzelfde. Kon het niet meer aanzien dat de fiets in de Lidl stand kantelde als ie erin hing, ongeacht hoe strak ik hem draaide. Dat is nu met de Feedback Pro Elite verleden tijd gelukkig. Zag hem al zo vaak, bij de pits bij downhillwedstrijden. Nu zelf toch ook maar aangeschaft.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Zelf al jaren al de Tacx spider pro in gebruik .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
wijmaar
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 30 maart 2011, 11:03

Na alle goede verhalen ook een Feedback pro Elite besteld. Zojuist binnen gekregen en ben zeer onder de indruk van overall stabiliteit en gemak van opzetten.

Echter klemde de zadelbuis klem de eerste paar keer niet, als ik hem in kneep veerde hij direct weer terug en aandraaien deed niets. Na een aantal pogingen lijkt het nu iedere keer goed te gaan. Misschien iets teveel vet ergens gezeten oid. Als de klem niet op spanning is hoor ik ook iets van een veertje een beetje trillen.

Herkennen mensen dit?
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Die van mij klemde eerst helemaal niet, sprong meteen weer open zonder te vergrendelen. Paar keer op en neer en nu is ie perfect. Je bent dus niet de enige. Ik wou hem al bijna open schroeven maar was dus niet nodig.
Als ik hem ontgrendel met de knop hoor ik de veer ook licht trillen maar dat is mierenneuken.
Plaats reactie