Dutch schreef:Ik leea toch ook veel slechtere verhalen over de 50tands cassette van suntour waarvan een aantal klachten over het schakelen zijn maar ook dat de cassette slap zou zijn.
Eagle kost je in the end waarschijnlijk (100-130) meer maar dan heb je alles nieuw. (Huidige crank en derailleur in verkoop en het gat is kleiner. En je fiets stukken mooier, en het plezier dus ook. (Aanname)
Ik heb er één. Schakelen gaat niet slechter dan met de SLX cassette, maar die deed het ook niet heel lekker. Van de op één na lichtste naar de op twee na lichtste gaat niet lekker. Kan te maken hebben met de lengte van de kooi, ik heb gelezen dat een medium cage beter zou werken dan een long cage. Qua slapheid kan ik er niks over zeggen, daarvoor heb ik hem niet lang genoeg. Ik heb er wel een aantal pittige ritten mee gereden, dat ging goed.
Als ik naar eagle zou willen (en dat wil ik best hoor) betekent dat toch best een hoop vervangen. Maar wat niet is kan nog komen
Kan niet zeggen dat de Sunrace cassettes negatief opvallen, ik heb de 11-42 en de 11-50 in gebruik (beiden met GX derailleurs).
Misschien dat lomperikken sneller verschillen merken met een Eagle cassette, maar als je je spullen netjes behandeld, niet met de power erop schakelt, dan doen ze het gewoon goed.
Het prijsverschil van alleen al de cassette is voor mij reden genoeg Eagle voorlopig links te laten liggen. Zes tientjes tegen honderdveertig euro, ik ben gekke Henkie niet...
Wat voor mij de doorslag gaf om met 1x11 naar XX1 te gaan is dat in de meeste cassettes de rommel veel moeilijker lossen en het erin blijft hangen. (ik haaaat schoonmaken, maar doe het wel graag zo goed mogelijk)
Bijkomend nadeel is dus dat je mega verwend wordt met schakelgedrag van de cassette.
Al dit is natuurlijk een eigen mening en zoals ik het ervaar.
Dutch schreef:Ik leea toch ook veel slechtere verhalen over de 50tands cassette van suntour waarvan een aantal klachten over het schakelen zijn maar ook dat de cassette slap zou zijn.
Eagle kost je in the end waarschijnlijk (100-130) meer maar dan heb je alles nieuw. (Huidige crank en derailleur in verkoop en het gat is kleiner. En je fiets stukken mooier, en het plezier dus ook. (Aanname)
Gaat dat niet over de 50t 11 speed van sunrace? Dan is het eerder de derailleur die de 50t niet aan kan.. eagle is gewoon voor 50t gemaakt.
En voegt eagle crank en nieuw bb echt wat toe?
Mijn insteek was juist een gx eagle derailleur en shifters en een sunrace 11-50 12 speed cassette.
Sunrace heeft ook 10-50 cassette voor op de shimano vrijloop.
Nu zie ik dat mijn vrijloop weer wat beschadigd is, niet zo erg als de vorige keer maar die moet dus toch vervangen worden. (cassette niet vast genoeg gezet).
Dan ga ik ook gelijk voor een XD vrijloop en een Eagle upgrade kit. kost 250 euro en de vrijloop 67.50.
Daarbij zit geen crank, koop dan gewoon een 30T of 32T Kettingblad voor en dan kan ik de huidige crank behouden.
wesleythomas schreef:
Nu zie ik dat mijn vrijloop weer wat beschadigd is, niet zo erg als de vorige keer maar die moet dus toch vervangen worden. (cassette niet vast genoeg gezet).
Dikke prima smoes om een nieuwe hub te verantwoorden, nog even doorgaan en dan kun je de crank ook wel onder een erg goed argument mee bestellen toch
Zit het draad nog wel lekker bij de pendalen? Kom je niet erg dicht met je enkels bij de crank? Slijten je schoenen er niet langs?
Een beetje aandikken om de vriendin te overtuigen.
Toen ze de prijs van de bestelde fiets hoorde vorig jaar dacht ze nog dat ik een grap maakte.
Haar reactie was: das duurder dan de auto van mijn ouders, nu ben je me voor de gek aan het houden.
Totdat ze de factuur zag.