Sram NX Eagle schakelprobleem

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Fiets staat bij de fietsenmaker, want geen tijd...
Dus.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
AvdWeijde
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: do 20 september 2018, 23:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Fiets is weer terug. Heel klein stukje op gefietst en het probleem lijkt opgelost. :-q

Deels waren er hier al wat goede oplossingen gegeven, padje is gericht en kabel vervangen, maar ook was er nog iets anders aan de hand. Er zat speling in de derailleurwieltjes. Zelf geen verstand van, maar de lagers /busjes schijnen een zwak punt te zijn bij deze serie... Wieltjes zijn nu vervangen door loopwielset van XX1/X01 Eagle serie.

Van het weekend maar eens goed testen, en ook kijken of ik verschil voel/merk met het ovale voorblad.

Iedereen bedankt!! :-q
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Het is alweer een topic van even terug.

Maar hoeveel speling (zijdelingse/kantel beweging) mag er op deze wieltjes zitten. Heb zelf namelijk dat dit erg van invloed kan zijn op de zuiverheid van het wisselen van blad?
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Op de onderste geen, want daarmee schakel je. Op de bovenste maakt niet uit, want die zit er alleen maar om de ketting rond de kransjes te houden; maar niet te weinig, want dan gaat-ie tegenwerken bij het schakelen.
Vorsprung durch Pedantik.
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Alien schreef: ma 16 november 2020, 22:36 Op de onderste geen, want daarmee schakel je. Op de bovenste maakt niet uit, want die zit er alleen maar om de ketting rond de kransjes te houden; maar niet te weinig, want dan gaat-ie tegenwerken bij het schakelen.
Het is de bovenste die toch het dichtst op de cassette zit? En de ketting over de cassette geleid?
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Nog meer mensen die problemen hebben ondervonden met de werking van de derailleur door speling op de wieltjes? (Bij mij betreft het een x01 derailleur)
Glenn422
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 11 december 2019, 19:49

Bij mij werkt alles na 4000 km nog perfect!.
Wel haal ik regelmatig de wieltjes ff los om schoon te maken.
Enige probleem wat ik heb gehad is dat t boutje waar t padje mee vast zit wat was los gekomen, hierdoor kwam er dus wat speling op.
Plaats reactie