Reynolds hub 2013 Carbon 29er

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Op mijn Scalpel zit een Reynolds Carbon 29er set, ben er zeer content mee. Maar sinds kort heb ik problemen met de Hub, deze heeft behoorlijke slijtage op de ‘vertanding’ met de zogenaamd ‘pawls’. Ik zoek dan ook een vervangende hub en de pawls want die zijn deels gebroken.

Fiets zit weer in elkaar na verwijderen van kleine stukjes staal waarvan alles vastliep. Maar dat is niet ideaal. Ik zou als alternatief een nieuwe naaf kunnen laten inspaken, maar 24h is redelijk zeldzaam.

Tips voor oplossingen zijn welkom, heb mij al kapot gegoogled.. thanks!
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ik zou gewoon ff contact opnemen met Reynolds, die kunnen je wellicht aan een vervangend onderdeel helpen, of je vertellen welk oem deel ze hebben gebruikt
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Maiko schreef: zo 16 juni 2019, 15:57 Op mijn Scalpel zit een Reynolds Carbon 29er set, ben er zeer content mee. Maar sinds kort heb ik problemen met de Hub, deze heeft behoorlijke slijtage op de ‘vertanding’ met de zogenaamd ‘pawls’. Ik zoek dan ook een vervangende hub en de pawls want die zijn deels gebroken.

Fiets zit weer in elkaar na verwijderen van kleine stukjes staal waarvan alles vastliep. Maar dat is niet ideaal. Ik zou als alternatief een nieuwe naaf kunnen laten inspaken, maar 24h is redelijk zeldzaam.

Tips voor oplossingen zijn welkom, heb mij al kapot gegoogled.. thanks!
Reynolds heeft een tijdje (of gebruikt nog steeds? ) KT-hubs. Misschien ook in jouw wielset?
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Reynolds is door de voorraad heen, maar misschien toch even contacten idd. KT wist ik niet, maar dat is idd de naaf. Ook meteen het zwakke punt van deze wielen. Achternaaf is te kwetsbaar van binnen, dus toch maar even op zoek naar 24h naaf en een goed mannetje in de buurt van Haarlem-Amsterdam. Thanks!
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een 36 gaats naaf lukt ook wel, als je een beetje creatief spaakt.
Een 32 gaats ook, als de spaakgaten in de velg recht geboord zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tune levert in ieder geval 24 gaats naven:
https://www.tune.de/produkt/naben/disc-naben/kong.html


Maar is je velg ook nog wel goed genoeg? Geen 'corrosie' rond de spaakgaten, het ventiel? Want anders spat je velg misschien over een jaar uit elkaar en is het weer moeilijk een 24 gaats velg te vinden... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, goed opgemerkt.
En een nieuw achterwiel samenstellen met gangbare 32 gaats spulletjes is ook geen straf.

(Een 24 spaaks wiel vlechten met een 36 naaf wel)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Lars TB schreef: ma 17 juni 2019, 09:38 Tune levert in ieder geval 24 gaats naven:
https://www.tune.de/produkt/naben/disc-naben/kong.html


Maar is je velg ook nog wel goed genoeg? Geen 'corrosie' rond de spaakgaten, het ventiel? Want anders spat je velg misschien over een jaar uit elkaar en is het weer moeilijk een 24 gaats velg te vinden... .
Ik lees ergens "carbon"?

Dus dan kunnen de nippels wel corroderen, maar de velg?

Een Novatec kan ook een optie zijn...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

baron062 schreef: ma 17 juni 2019, 13:10
Lars TB schreef: ma 17 juni 2019, 09:38 Maar is je velg ook nog wel goed genoeg? Geen 'corrosie' rond de spaakgaten, het ventiel? Want anders spat je velg misschien over een jaar uit elkaar en is het weer moeilijk een 24 gaats velg te vinden... .
Ik lees ergens "carbon"?

Dus dan kunnen de nippels wel corroderen, maar de velg?
Corroderen is misschien niet de juiste term, maar het ziet er op de carbon velg wel hetzelfde uit als op een alu velg. En zorgt voor hetzelfde effect: brosser worden van het materiaal en je nippel knalt er op een gegeven moment uit.

Ik weet niet precies hoe het nu zit, maar fabrikanten gebruiken inmiddels of ander hars of een andere laag materiaal om dit effect (veroorzaakt door alu nippels, maar ook door weersinvloeden) tegen te gaan.

Maar van de week bij mijn fietsenmaker zowel een Specialized (Roval) als een SRAM carbon velg gezien met dat effect.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Is elektrische corrosie, alu tov carbon. Ik heb gehoord (nog niet gezien) dat sommige fabrikanten kevlar "ringen" rond de spaakgaten inlijmen.
Je kunt natuurlijk ook voor messing nippels kiezen. Is wel bijna 15gram zwaarder!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Het is idd carbon, velg is heel sterk en kaarsrecht. Ik lees hier wel eens commentaar op carbonvelgen, maar ik vind ze briljant. De kwaliteit van de achternaaf is bedroevend. Ik heb de stukjes staal eruit zitten peuteren...

Ik heb even contact opgenomen met wheel- tech. Hopelijk hebben zij antwoord, laat hen liefst een nieuwe naaf erin zetten. Tune lijkt mij goede optie.. en anders chris king .. ;)
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Er zijn zat 24gats naven tegenwoordig. Op racers worden ze ook gebruikt, dan kan je gewoon nemen hoor. Er is niets anders aan een race naaf en degene die jij nodig hebt in een scapel.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Wheel tech kan er een 24h Hope Pro 4 naaf inzetten, dat is denk ik de beste optie. Als ik al materiaal kan vinden voor de reynolds tk naaf ben ik bang dat het zo weer stuk is. Die hope naven blijven goed en worden nog lang ondersteund vermoed ik.
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ah, ja, die zijn er ook in 24 gaats. Goede keuze inderdaad!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie