Framedoorvoer afblinden?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Panzer
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: di 4 december 2007, 17:07
Mijn mountainbike: Dendermonde

Als je je voorderrie en bekabeling verwijderd en de kabel loopt door het frame dan krijg je mocht je ooit weer een derrie willen monteren er nooit meer een kabel door natuurlijk, zijn er mensen die hier een oplossing voor hebben, een ijzerdraadje er doortrekken ofzo, en hoe zet je dat dan weer vast?
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Als het om het vervangen gaat dan kan je een liner gebruiken (dun flexibel buisje) Als je zonder gaat rijden dan niets. Mocht je er ooit weer een kabel in hebben dan krijg je die er wel weer in gefrutseld.
Gebruikersavatar
Panzer
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: di 4 december 2007, 17:07
Mijn mountainbike: Dendermonde

Maar dat word net zoiets als de gang schilderen door de brievenbus?
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Is niet zo moeilijk hoor , een kabel krijg je er wel door heen vergt wat handigheid en vindingrijk . Bv frame op zijn kop zetten en vanuit “ onderkant” frame doorvoeren naar “ boven , stugge draad gebruiken die je eerst doorvoert en hiermee de nieuwe kabel door het frame trekt , ect , geen dure inliners e.d voor nodig , schilderen door de brievenbus ,zie ik eerder iemand die niet zo handig is :winkie: :bier:

Maar het ging toch om de gaten in het frame “ dicht te maken “??
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Het is niet echt heel gemakkelijk, maar zeker niet ondoenlijk. Meestal een klusje van tussen de 1 en 15 minuten.

En daarbij is er geen nette mogelijkheid om een liner oid gemonteerd te laten.
Gebruikersavatar
Panzer
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: di 4 december 2007, 17:07
Mijn mountainbike: Dendermonde

Snelle Buffer schreef: zo 30 juni 2019, 10:47 Maar het ging toch om de gaten in het frame “ dicht te maken “??
Ja sorry, bedoelde dus of er een manier is om er een liner/draad in te laten zitten om deze te gebruiken als je weer een kabel wilt trekken.... :wink:
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Dan een andere vraag in dezelfde categorie. Hoe maak ik de gaten netjes en mooi dicht als ik geen kabels gebruik? Zodat er geen zand/modder via die gaten in mijn frame komt.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ik kreeg bij beide Niner frames van die rubberen inserts, in een aantal kon de kabel en een aantal zijn dicht. Zijn vast wel bij een LBS of webshop te vinden
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bij de automaterialen handel zijn div. soorten kit te koop, om naden in de carrosserie te dichten, meestal zwart of grijs. Die zijn overschilderbaar en na drogen blijven ze enigszins flexibel.
Lijkt me heel geschikt.

Siliconenkit is niet overschilderbaar, dus tenzij het toevallig de juiste kleur heeft, heb je er weinig aan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Bonanza schreef: zo 30 juni 2019, 14:55 Ik kreeg bij beide Niner frames van die rubberen inserts, in een aantal kon de kabel en een aantal zijn dicht. Zijn vast wel bij een LBS of webshop te vinden
https://r2-bike.com/NINER-RKT-9-RDO-Kun ... tzteil-Kit

Zoiets zal ieder merk toch wel hebben voor hun frames?
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ramonn schreef: zo 30 juni 2019, 14:05 Dan een andere vraag in dezelfde categorie. Hoe maak ik de gaten netjes en mooi dicht als ik geen kabels gebruik? Zodat er geen zand/modder via die gaten in mijn frame komt.
Ik heb van die transparante frame protectors genomen en daarvan 1 op maat geknipt , zit er al weer 2 jaar op , werkt goed.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie