Lock out werkt niet

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Worte&paprika
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 27 augustus 2019, 22:34

Mijn lockout op mn rockhox recon gold (trek procaliber 9.6 2018)doet het niet, hoewel er gng spanning staat op de remote veert de voorvork nog steeds ong 4 cm in. Heeft iemand hier ook last van?
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Worte&paprika schreef: wo 28 augustus 2019, 02:01 Mijn lockout op mn rockhox recon gold (trek procaliber 9.6 2018)doet het niet, hoewel er gng spanning staat op de remote veert de voorvork nog steeds ong 4 cm in. Heeft iemand hier ook last van?
Ja, toevallig ook afgelopen weekend op mijn recon geconstateerd.
Er moet wat olie bij in de rechter upper.

De lockout werkt alleen als er genoeg olie in zit. Waarschijnlijk lekt een seal, dus zal er nu wat olie naar de lower zijn gelekt.
Of was het vanaf begin zo?
Ride like you stole it
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Als er genoeg olie naar de lower lekt dan veert hij niet meer in..... nooit meer :wink:
Denk dat dit het moment is dat je moet servicen, of je moet na elke "vulactie" bovenin, even de lower ook "leeglaten".

Olie kost niet zo veel, ik kreeg heb na service beurten ook niet dicht, dus ben maar met vullen en aftappen begonnen destijds
Bij lekt waarschijnlijk langs de demperstang, klein rubber ringetje. Je zou in een speciaal zaak (hydraulische parts) even een ietsje dikker ringetje kunnen bestellen dan wat in de service set zit.

Als je niet of weinig fietst lekt hij niet of weinig, hoe meer je fietst hoe sneller het gaat. Kun je controleren als je de lower eraf hebt en de demper er boven uit, en dan herhaaldelijk met de demperstang op en neer gaan (30-50x tot je het ziet)
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jawel, de vork veert nog wel, er is pas 4cm olie weggelekt ;)

Waarschijnlijk tijd voor een beurtje.
Als de lock out altijd al zacht was kan je proberen wat olie bij te vullen.
Maar als het ineens is begonnen, dan is er iets mis en heeft bijvullen geen zin.
Alle olie komt dan uiteindelijk beneden terecht en de vork veert dan helemaal niet meer.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Worte&paprika
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 27 augustus 2019, 22:34

En wat is de prijs van zo een onderhoud?
Plaats reactie