Rockshox SID solo air, lockout/demper werkt niet meer

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...

Moderator: jf

Plaats reactie
CupsDieHut
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL29

di 10 september 2019, 21:32

Bij mijn voorvork werkt de demper niet goed meer, de lockout hendel op het stuur werkt wel goed. Dit is gekomen nadat ik in geblokkeerde stand een drempel iets te enthousiast had genomen. Ik merkte direct na het neerkomen dat de voorvork in vering sprong, dit terwijl de hendel nog op lockout stond. Voor mijn gevoel maakt het niet uit of ik de lockout hendel open of dicht zet hij veert net zoveel in.

Ik heb het idee dat de vering nog goed werkt alleen ik kan hem dus niet vast zetten. Op het moment dat ik mijn stuur op trek voor een obstakel of bultje komt mijn vork wel iets uit, dit was voorheen niet.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen?
yves
Reporter
Reporter
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek roscoe 9 , trek cross rip, trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

wo 11 september 2019, 09:39

Als het goed is zit er altijd een blow off systeem in de demper voor als je gelocked toch een behoorlijke impact hebt. Stuk zou hij er niet van moeten gaan. Aangezien het een op olie gebaseerd systeem is zou het kunnen dat er te weinig in zit om de compressie op te voeren ( en dus te locken ) ..

Kortom rechter boven poot openen en meten of er voldoende cc in zit . Service manual van jouw bouwjaar kun je op de site van rockshox vinden met hierin de juiste hoeveelheid cc.

Als dit te laag is dan wordt het wel tijd voor een service met vervangen Seals aan de demper kant
Plaats reactie