GX Eagle: ratel halverwege de cassette

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Vergeten om hier een update te geven: het is zo goed mogelijk opgelost, het is nu in ieder geval niet meer altijd aanwezig. :-q

Uiteindelijk ruim een half uur rondjes aan het fietsen geweest en iedere keer gespeeld met de afstand van derailleur t.o.v. cassette en kabelspanning. (uiteraard 1 ding tegelijk)
Veranderen van de afstand zorgde ervoor dat het probleem verschoof naar een andere krans op de cassette. Kabelspanning veranderen zorgde voor hakerig schakelen. Voor beide zijn dus slechts minimale aanpassingen gedaan. Het schakelen gaat nu nog steeds soepel en vloeiend, de 'tik' is nu slechts sporadisch op het 7e of 8e kransje aanwezig.

Ik verwacht in de toekomst nog wel weer eens wat kleine klusjes aan de fiets te moeten doen, dan ga ik hier misschien ook nog wel weer even mee verder stoeien.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Check ook de kransjes waarbij het geluid is , een tandje kan iets krom zijn ..... :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie