Het probleem met de vork was/is dat deze totaal niet meer soepel is op het moment dat deze een paar cm ingeveerd is. En aangezien je normaal met een aantal cm sag rondrijdt, lijkt het daardoor net een starre vork. Grote klappen pakt ie wel, maar je hobbelt over alle kleine bultjes net zo hard als met een starre vork.
Om nog een extra seal te vermijden, heb ik ook een shreader nippel gekocht bij MRP zodat ik de self-instellende negatieve veer van de NA2 upgrade kon veranderen naar een instelbare negatieve veer (bij MRP stonden ze versteld dat dit kon, hehe). Dit geeft me ook de mogelijkheid om meer druk in de neg veer te rijden, waardoor de vork nog soepeler zou moeten aanspreken.

Helaas heeft dit alles niet geholpen, de vork plakt nog als de gekte en lijkt nog steeds een starre vork. Aan de demper kan het niet liggen. Ten eerste omdat ik deze vervangen heb door een demper van Avalanche downhillracing. Ten wteede omdat de vork hetzelfde aanvoelt als ik de demper in zijn geheel verwijder (minus de demping dus).
Dus wat nu? Ik heb inmiddels nogal wat centjes in deze vork gedumpt, dus ik wou graag dat ie lekker veert