Fox float dps olie ontsnapt bij ombouwen naar remote

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
corneliz
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 2 november 2019, 11:06

Omdat ik mijn rear shock (Fox Float DPS Factory 3-position Adj. EVOL LV Rear Shock - Trunnion - 2018) vanaf mijn stuur wilde kunnen bedienen, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een remote kit besteld (Fox 803-01-159). Tijdens de montage is echter best veel (rode) olie ontsnapt, en zit ik in dubio. Is het mogelijk om zonder de hele shock uit elkaar te halen het oliepeil weer aan te vullen? Of is de enige optie om dit te laten doen bij een service center?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Even op de Fox-site kijken (serienummer in aanslag houden)?
corneliz
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 2 november 2019, 11:06

Goeie! Had ik al even gedaan (https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=549), dat is hele rebuild van een float dps. Daarbij lijkt het alsof hij echt helemaal uit elkaar moet, inclusief weer op druk brengen van de body met nitrogen, iets wat ik thuis niet kan. Hoop daarom dat iemand een alternatieve manier weet.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Als ik de beschrijving mag geloven moet dat idd want de rode olie gaat in de shockbody.
Hmm, ik heb ook zo`n ding in 1 van m`n fietsen. Het plan was om `m van de winter zelf te servicen maar dat is dus blijkbaar een lastig verhaal met die nitro.
corneliz
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 2 november 2019, 11:06

Ik denk dat voor eenvoudig onderhoud de olie niet vervangen hoeft te worden, maar hoor graag als iemand ervaring heeft met servicen van Fox rear shocks!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

corneliz schreef: za 16 november 2019, 12:06 Ik denk dat voor eenvoudig onderhoud de olie niet vervangen hoeft te worden, maar hoor graag als iemand ervaring heeft met servicen van Fox rear shocks!
Voor klein onderhoud hoef je alleen de luchtkamer los te schroeven, schoonmaken, afdichtingen vervangen en een klein tubetje olie erin en weer dichtschroeven. Genoeg filmpjes hierover te vinden.

Ik was ook zo dom om een keer die remote-bediening op de demper los te halen. Daar kwam meteen al olie uit en ik kreeg de bediening ook niet meer voor elkaar. Mijn gedachte was ook dat als er olie uit komt kan het ook weer via diezelfde weg erin. Dit was ook geen succes. Inmiddels een ander dempertje maar deze gaat naar een onderhouds bedrijf.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie