Xt rem verliest druk

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het is een open systeem, olie kan er in en uit, dankzij het reservoir. Het reservoir is wel gesloten, anders liep de olie er uit als je de fiets neerlegt.

Al die truucjes met pompen, tiewraps en alastiekjes werken alleen als er lucht zit in het bovenste deel vh systeem.
Prima als het werkt en je kunt weer fietsen, maar het is geen vervanging voor echt ontluchten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

jeroentjuh76 schreef: ma 11 november 2019, 13:36
VintigeBiker schreef: zo 10 november 2019, 16:29 De xt klauwen zijn zelf ontluchtend toch,voorwiel metertje hoger zetten zodat de pomp het hoogste deel is.

Reservoir monteren,voor de helft vullen en langzaam pompen ,als er lucht in zit
zie je dat naar boven komen.

Wel reservoir gevuld houden want lucht eruit betekend vloeistof erin ;)

Zo werkt het bij mij tenminste goed.
zo heb ik het uiteindelijk gedaan en het is gelukt. iets schuin gehangen in de standaard, klauw losgehaald en zo'n rood plaatje erin.
eerst een tijdje laten staan met de hendel ingedrukt.

dat zelf ontluchtend kende ik trouwens ook niet. hoe werkt dat? het is toch een gesloten systeem?
Shimano bedoelt ermee dat alle boringen en dergelijke(in de klauw) aan de bovenkant zitten en op die
manier de lucht omhoog gaat richting pomp als deze gemonteerd zit.

Als je dus een rechte lijn zou maken dan heb je geen trucjes nodig,maar je moet ook door je
frame heen en andere bochten.

Door je voorwiel hoger te zetten maak je het makkelijker de lucht omhoog te laten gaan.
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

Uiteindelijk is het gelukt. Die snelle oplossingen bleken niet goed genoeg voor de hoeveelheid lucht die er in zat.

Schuin gehangen en met gevulde spuit en gevuld oliebekertje op de hendel een paar keer gepompt met de spuit. Na 6 keer kwam er echt geen luchtbelletje meer uit. Remt weer top!

Thnx for advise :-q
cwoldendorp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 21:26

Hoe bedoel je, paar keer gepompt? eerst met de spuit erin spuiten, dan weer eruit zuigen?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ja idd dat werkt heel goed. Lucht zuig je als het ware in je spuit. Even omhoog houden zodat die luchtbelletjes op het hoogste punt in je spuit zitten en er niet direct weer in geblazen worden en echt alle lucht is er dan uit.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
cwoldendorp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 21:26

Ah, dank. Morgen ook maar even doen dan....
Plaats reactie