Dust wiper fox verwijderen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Beste medebikers,

Na een aantal jaartjes mijn rockshox vorken te hebben geserviced, is het moment nu gekomen dat er een fox aan de beurt is. Bij de rock shock vorken was het redelijk eenvoudig om de rust wiper er uit te vissen. Maar bij de fox vind ik het wel heel erg zwaar gaan. Voordat ik nog meer kracht zet vraag ik liever even jullie advies. Is er een bepaald trucje om dit zo handig mogelijk te doen?

Het betreft trouwens een 34 sc factory vork. Zijn de originele seals het beste? Of zijn de racing bros echt stukken beter?

Bedankt voor het meedenken.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Gewoon eruit wippen met een steeksleutel?
En ik zou het bij de originele houden. Die gingen bij mij echt langer mee, maar merkte qua weerstand geen verschil met de RacingBro's. Daarom origineel :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dennisvdb schreef: ma 11 november 2019, 18:05 Gewoon eruit wippen met een steeksleutel?
En ik zou het bij de originele houden. Die gingen bij mij echt langer mee, maar merkte qua weerstand geen verschil met de RacingBro's. Daarom origineel :-q
Pak dan de ronde kant van een ringsleutel. Minder kans op krassen. Dat werkte bij mij goed.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik heb het nog een keer geprobeerd, nu is het gelukt, ze zaten veel vaster dan ik gewend ben. Bedankt :-q
Sneeuwmonster
Plaats reactie