"Duurzaam genoeg" is goed uitgedrukt.
Je halve fiets maakt gebruik van spacers en vulringen. Gaat best goed in de praktijk.
Non boost ombouwen naar Boost.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 846
- Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
- Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...
Kijk da's helemaal top. Ik zal gelijk de normale thru axle erbij bestellen. Wel zo handig als ik wat vaker wil wisselen. Die hexlock van Manitou heb ik elke keer ruzie mee.Jan the Man schreef: ↑do 28 november 2019, 18:33 Bij die van NOW8 bij R2 hoeft je bij je achterwiel de velg niet opnieuw in het midden te zetten. Die heeft gewoon 2 spacertjes van 3mm aan elke kant.
Zorg wel voor langere schijfrembouten, omdat die spacer wat ruimte neemt. Bij de meeste sets zitten die er wel bij, maar 'just for sure'.
Ciao
Jan
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 846
- Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
- Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...
Je alsnog wel een biertje komen halen hoor Lars. Jouw input op het forum verdient dat wel.Lars TB schreef: ↑do 28 november 2019, 19:21Ja, lekker, daar gaat mijn bier....Jan the Man schreef: ↑do 28 november 2019, 18:33 Bij die van NOW8 bij R2 hoeft je bij je achterwiel de velg niet opnieuw in het midden te zetten. Die heeft gewoon 2 spacertjes van 3mm aan elke kant.
Derailleur moet dan wel opnieuw ingesteld worden, kettinglijn een fractie minder gunstig. Maar uiteindelijk hebben we het over 3 mm, dus nu ook weer niet schokkend.
(lijm wel die ringetjes vast aan de doppen op de naaf, anders gaat het een keer mis...)
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4658
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Heel verstandig! Heb ik ook gedaan en vanaf dat moment 0 gezeur en gepruts meer. Wat mooi is hij trekt de as naar binnen doordat je schroefdraad aan de vaste zijde zit. Je hoeft dus niet aan de steekas zelf te draaien.At1 schreef: ↑vr 29 november 2019, 08:11Kijk da's helemaal top. Ik zal gelijk de normale thru axle erbij bestellen. Wel zo handig als ik wat vaker wil wisselen. Die hexlock van Manitou heb ik elke keer ruzie mee.Jan the Man schreef: ↑do 28 november 2019, 18:33 Bij die van NOW8 bij R2 hoeft je bij je achterwiel de velg niet opnieuw in het midden te zetten. Die heeft gewoon 2 spacertjes van 3mm aan elke kant.
Zorg wel voor langere schijfrembouten, omdat die spacer wat ruimte neemt. Bij de meeste sets zitten die er wel bij, maar 'just for sure'.
Ciao
Jan
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4658
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Ja klopt maar hier zit het in de aandrijflijn waar toch wel veel krachten op komen te staan dus vandaar mijn vraag. Ik voel een mm speling op mijn achteras al tijdens het fietsen maar iets minder op andere plekken.
In feite sluit je alles op met de steekas en kan er dus geen speling zijn. Een alu spacer achter de schijf is zeker op papier wat minder, maar zal in de praktijk geen problemen geven als die goed gemonteerd is.hanjovdberg schreef: ↑vr 29 november 2019, 13:00Ja klopt maar hier zit het in de aandrijflijn waar toch wel veel krachten op komen te staan dus vandaar mijn vraag. Ik voel een mm speling op mijn achteras al tijdens het fietsen maar iets minder op andere plekken.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Extreme Biker
- Berichten: 846
- Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
- Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...
Ombouwen is gelukt, fluitje van een cent.
Druppeltje seconde lijm op de doppen zorgde voor makkelijke montage. Bedankt voor de tip Lars
Druppeltje seconde lijm op de doppen zorgde voor makkelijke montage. Bedankt voor de tip Lars
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7364
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Ja.
(wel een CL adapter met offset naar 6-hole als ik me niet vergis)
(wel een CL adapter met offset naar 6-hole als ik me niet vergis)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, zag ze pas op Ali bij ztto store.
100 naar 110 en 142 naar 148 beide voor cl.
Je krijgt dan ringen voor de as en een aangepaste cl naar 6gaats adapter
100 naar 110 en 142 naar 148 beide voor cl.
Je krijgt dan ringen voor de as en een aangepaste cl naar 6gaats adapter
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
- Mijn mountainbike: Bird Zero TR
Even aansluitend op deze vraag: is het noodzakelijk om een boost crank te monteren op een boost frame met een non-boost wiel met adapters? Of kun/moet je dan een non-boost crank gebruiken ivm de kettinglijn van het non-boost achterwiel?
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."
Garage sale: heel veel spullen voor weinig
Frameset met vork te koop (ook voor weinig)
Garage sale: heel veel spullen voor weinig
Frameset met vork te koop (ook voor weinig)
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
De keuze voor een boost crank wordt vooral bepaald door de ruimte bij de chainstay aan de drive side.
Omdat je in NL al snel voor 34 of 36 kiest is een boost crank al snel een must.
De achternaaf heeft op zich weinig met de crank te maken.
Een boost achternaaf en een gewone crank zorgen zelfs voor een betere kettinglijn.
Maar alles is relatief.
Als je de kleine kransjes vaak gebruikt levert een boostcrank (in die specifieke situatie) juist weer een betere kettinglijn op.
Klim je vaak en lang, dan is de gewone crank een voordeel (mits het aan de voorkant past)
Omdat je in NL al snel voor 34 of 36 kiest is een boost crank al snel een must.
De achternaaf heeft op zich weinig met de crank te maken.
Een boost achternaaf en een gewone crank zorgen zelfs voor een betere kettinglijn.
Maar alles is relatief.
Als je de kleine kransjes vaak gebruikt levert een boostcrank (in die specifieke situatie) juist weer een betere kettinglijn op.
Klim je vaak en lang, dan is de gewone crank een voordeel (mits het aan de voorkant past)
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
- Mijn mountainbike: Bird Zero TR
Helder! DankjewelThaSingleTrackMastah schreef: ↑do 2 januari 2020, 13:07 De keuze voor een boost crank wordt vooral bepaald door de ruimte bij de chainstay aan de drive side.
Omdat je in NL al snel voor 34 of 36 kiest is een boost crank al snel een must.
De achternaaf heeft op zich weinig met de crank te maken.
Een boost achternaaf en een gewone crank zorgen zelfs voor een betere kettinglijn.
Maar alles is relatief.
Als je de kleine kransjes vaak gebruikt levert een boostcrank (in die specifieke situatie) juist weer een betere kettinglijn op.
Klim je vaak en lang, dan is de gewone crank een voordeel (mits het aan de voorkant past)
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."
Garage sale: heel veel spullen voor weinig
Frameset met vork te koop (ook voor weinig)
Garage sale: heel veel spullen voor weinig
Frameset met vork te koop (ook voor weinig)