(Non-)boost crankarmen of kettingblad?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
tjitm
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 28 april 2012, 23:21

Ik ben van plan om een 1x11 set up te monteren op mijn nieuw samen te stellen bike.

Nou zit ik met het boost/non-boost vraagstuk.

Ik heb een non-boost frame en dit wil ik zo houden. Nu dacht ik dat het kettingblad op de crank de kettinglijn bepaald. Maar nou wil ik via MP een nieuwe GX dub crank zonder direct mount kettingblad kopen van een fietsenzaak, maar zij geven aan dat de crank van een boost fiets komt. :-{

Als ik een non-boost direct mount kettingblad koop met 6mm offset en deze monteer op de crank die ik wil aanschaffen dan is dat toch geschikt voor mijn set-up? Met andere woorden. Maakt het kettingblad dat het boost of non-boost is of de crankarmen?

Bedankt voor de reacties alvast!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

tjitm schreef: di 21 januari 2020, 12:43 Ik ben van plan om een 1x11 set up te monteren op mijn nieuw samen te stellen bike.

Nou zit ik met het boost/non-boost vraagstuk.

Ik heb een non-boost frame en dit wil ik zo houden. Nu dacht ik dat het kettingblad op de crank de kettinglijn bepaald. Maar nou wil ik via MP een nieuwe GX dub crank zonder direct mount kettingblad kopen van een fietsenzaak, maar zij geven aan dat de crank van een boost fiets komt. :-{

Als ik een non-boost direct mount kettingblad koop met 6mm offset en deze monteer op de crank die ik wil aanschaffen dan is dat toch geschikt voor mijn set-up? Met andere woorden. Maakt het kettingblad dat het boost of non-boost is of de crankarmen?

Bedankt voor de reacties alvast!
De offset 3mm of 6mm (boost-non boost) zit hem in het blad en dus niet de crankarmen.
tjitm
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 28 april 2012, 23:21

Duidelijk! Bedankt!
Plaats reactie