Als je wilt dat je geen remmen hoeft af te stellen zul je 2 dezelfde naven moeten gebruiken waarschijnlijk.
Dus het handigste is dan een 2e 29er wielset te nemen net dezelfde naven, met een paar 25mm bandjes, gooi er eventueel een andere cassette op en gaan. Dat hele gedoe over een racefiets wielset is niet nodig omdat het beiden 28” wielen zijn.
Racefietswielen voor MTB
Wielsets wisselen is idd een pak minder handig dan gewoon even op de racer springen.. voor 500€ koopte best een 2dehands racefiets (net nog 1tje gekocht vr 300 Trek, Alu, 105, perfecte staat) .
Zeker gezien dat je om echt goed te zijn je ketting ook nog eens mee moet wisselen met de wielset..
Ik doe m'n trainingkm's als jaren op een goedkope (500 tweedehands) racefiets en das saaier maar efficiënt.
Zeker gezien dat je om echt goed te zijn je ketting ook nog eens mee moet wisselen met de wielset..
Ik doe m'n trainingkm's als jaren op een goedkope (500 tweedehands) racefiets en das saaier maar efficiënt.
- hoodoo
- Mountainbike Junk
- Berichten: 233
- Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
- Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict
Stap ook af van het idee van 25mm bandjes. Daar wordt zelfs geen nieuwe racefiets mee afgemonteerd (effe overdrijven). De trend bij racefietsen is 28mm en ga je naar de endurance race-fietsen (mode woord voor fietsen met een hoge balhoofdbuis) dan gaat het al naar 30 en 32 mm.
Dus zoals eerder gezegd koop desnoods een paar extra mtbv wielen maar kies gewoon voor een wat bredere band.
Of inderdaad en 2e hands racefiets
Dus zoals eerder gezegd koop desnoods een paar extra mtbv wielen maar kies gewoon voor een wat bredere band.
Of inderdaad en 2e hands racefiets
Remember to do things which are right rather than things that are easy
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2488
- Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
- Mijn mountainbike: is hybride
Dat is al 3x geopperd maar de TS wil graag " vasthouden" aan de extra set ...Mrr schreef: ↑wo 5 februari 2020, 09:41 Wielsets wisselen is idd een pak minder handig dan gewoon even op de racer springen.. voor 500€ koopte best een 2dehands racefiets (net nog 1tje gekocht vr 300 Trek, Alu, 105, perfecte staat) .
Zeker gezien dat je om echt goed te zijn je ketting ook nog eens mee moet wisselen met de wielset..
Ik doe m'n trainingkm's als jaren op een goedkope (500 tweedehands) racefiets en das saaier maar efficiënt.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3316
- Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
- Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
- Contacteer:
Het gaat om de buitendiameters met band. Bv 29” zoals we dat nu kennen. Maar dat is gewoon een 28” (duitse maat aanduiding) wiel. Oftwel een 700c (france maataanduiding) raceband maat. En dat is allemaal hetzelfde als iso 622 wat later ingevoerd is 1 standaard maataanduiding te hebben. 622 is de diameter aanduiding van velg. Dus alles waar 622, 700c of 28” op staat past op een 29” mtb velg.
life starts @ 150bpm...
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4075
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Een mtb met slicks op de weg wordt nooit een racefiets; het stuurt, zit en voelt totaal anders. Ik zou er eerst maar eens een paar 28-32mm slicks op gooien om te proberen, voordat je geld uitgeeft aan wielset, schijven ed. Voor een beetje geld koop je een 2ehands racefiets en zelfs een goedkoop modelletje rijdt al stukken beter op de weg.
Snap ik, en tis nooit leuk als er niet op je vraag wordt geantwoord maar een andere optie wordt gesuggereerd.. maar ik heb de fout zelf gemaakt en een hele "trainingswielset" laten verstoffen vooraleer ik gewoon een goedkoop prima racefietske heb gekocht!Snelle Buffer schreef: ↑wo 5 februari 2020, 10:35Dat is al 3x geopperd maar de TS wil graag " vasthouden" aan de extra set ...Mrr schreef: ↑wo 5 februari 2020, 09:41 Wielsets wisselen is idd een pak minder handig dan gewoon even op de racer springen.. voor 500€ koopte best een 2dehands racefiets (net nog 1tje gekocht vr 300 Trek, Alu, 105, perfecte staat) .
Zeker gezien dat je om echt goed te zijn je ketting ook nog eens mee moet wisselen met de wielset..
Ik doe m'n trainingkm's als jaren op een goedkope (500 tweedehands) racefiets en das saaier maar efficiënt.
Het aanschaffen van fietsonderdelen heeft voor mij grote fiscale voordelen. Het aanschaffen van een tweede fiets niet. Tweedehands al helemaal niet. Ik verzin de regels niet ....Dat is al 3x geopperd maar de TS wil graag " vasthouden" aan de extra set ...
Ik ga eens kijken of ik wat zinnigs kan vinden, eerst proberen met een setje banden is inderdaad een goede optie. Als de kosten echt de pan uitreizen kan een tweedehands racefiets misschien toch nog wel interessant zijn, al scheelt onderdelen 50% in de aanschaf.
Zet die racefiets gewoon ook op de zaak joh, de mtb is voor slecht weer en de racefiets voor zonnig!Bolus schreef: ↑wo 5 februari 2020, 18:43Het aanschaffen van fietsonderdelen heeft voor mij grote fiscale voordelen. Het aanschaffen van een tweede fiets niet. Tweedehands al helemaal niet. Ik verzin de regels niet ....Dat is al 3x geopperd maar de TS wil graag " vasthouden" aan de extra set ...
Ik ga eens kijken of ik wat zinnigs kan vinden, eerst proberen met een setje banden is inderdaad een goede optie. Als de kosten echt de pan uitreizen kan een tweedehands racefiets misschien toch nog wel interessant zijn, al scheelt onderdelen 50% in de aanschaf.
Waar woke is, is vuur
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2488
- Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
- Mijn mountainbike: is hybride
Ach , een 2e hands racefiets is niet duur , maar als je lekker wilt klooien op de weg , met een fiets die daar niet 100% geschikt voor is , telkens je remmen wilt afstellen , net niet de snelheid halen met de cassette ( voor tandblad is toch dr bepalende faktor ), zou dat zeker fiscaal aantrekkelijk zijn tis maar wat je " lekkerder vindt , plezierig op de weg of plezierig in je portemonnee
Maar koop een set wielen met 22-23mm interne breedte , cassette ala racefiets , banden en schijven , en raggen maar ...
Maar koop een set wielen met 22-23mm interne breedte , cassette ala racefiets , banden en schijven , en raggen maar ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
- RobBoZ
- Extreme Biker
- Berichten: 617
- Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
- Mijn mountainbike: is smerig.
Denk dat er ook wel een ander voorblad op mag dan.Snelle Buffer schreef: ↑wo 5 februari 2020, 20:25 Maar koop een set wielen met 22-23mm interne breedte , cassette ala racefiets , banden en schijven , en raggen maar ...
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2488
- Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
- Mijn mountainbike: is hybride
Neuh crankstel +40T en spare BB ( oh nee de chainstay )
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3316
- Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
- Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
- Contacteer:
Je ben nie goed.. Ik deed het juist andersom. Waarom swinters een mtb aan bonken baggeren.. Somers off road en swinters de draaiende delen sparen door op de weg te rijden (met n racer of mtb) of alleen met droog weer t bos in. Je doet echt langer met je materiaal
life starts @ 150bpm...