RST Deuce 100 voorvork servicen?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
LSNN86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 30 januari 2020, 11:47

Ik ben een beginnende MTBer en heb net twee ritjes gereden. Heb voor een schappelijke prijs een prima Cannondale fiets gescoord alleen de voorvork is minder.

Betreft een RST Deuce 100.

De lockout werkt niet (er staat OCR op het draaiknop je?) En ik merk geen verschil in demping als ik draai. Als ik flink op het stuur druk voel ik hem bottomen.

Hie zou ik dit kunnen fixen? Iemand tips en tricks?

Geld uitgeven aan een nieuwe vorm komt nu ff niet door de commissie heen ;)

Woonachtig in Zwolle overigens. Thnx!
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Begin bij de basis, SAG afstellen dmv de juiste luchtdruk.
En zoeken op forum levert dit op:
viewtopic.php?t=113258

Groet, Jan
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wat ik kan verzinnen is dat 'OCR' staat voor 'Open', 'Compressie' en 'Rebound'. Die laatste 2 gaat onmogelijk in 1 knop omdat het 2 verschillende functie zijn.

Maar het is een erg eenvoudige vork waar je eigenlijk niets van mag verwachten buiten het feit dat 'ie wat scherpe kantjes van een hobbel af haalt.

Een lockout heeft hooguit een functie tussen je oren en dan moet je ook nog op asfalt rijden. Zelfs als een vork deint dan levert (bij een beetje goede vork) de werking van de vering meer voordelen op dan het minieme beetje energie dat eventueel zou verdwijnen door het deinen. Dus gewoon helemaal negeren dat idee.

Maar als je het leuk gaat vinden, het mountainbiken, dan zou je kunnen nadenken om een iets betere vork in deze fiets te zetten. Of er een jaartje mee doormodderen en dan volgend jaar alles op te waarderen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie