SRAM Guide onluchten lukt niet

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Ik heb een setje SRAM Guide RS van de eerste generatie. Ik heb deze al meerdere keren ontlucht zonder problemen, maar nu loop ik tegen het probleem aan dat ik geen vloeistof van de remklauw naar de hendel kan pompen. Ander kant op lukt wel, maar alleen met heel veel kracht. Een zoek opdracht op internet leerde me dat het probleem in de hendel zou kunnen zitten door een klemmende plunjer of uitgedroogde O-ringen. Ik heb dus een revisie setje besteld en gemonteerd. Tegelijk heb ik een nieuwe leiding gemonteerd omdat ik wat extra lengte wilde. Maar het resultaat is niet veranderd. In een ultieme poging vloeistof van de klauw naar de hendel te drukken heb ik zelfs mijn ontluchtingssetje gebroken. Wie weet hoe dit op te lossen?
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Dunc@n schreef: ma 3 februari 2020, 10:00 Ik heb een setje SRAM Guide RS van de eerste generatie. Ik heb deze al meerdere keren ontlucht zonder problemen, maar nu loop ik tegen het probleem aan dat ik geen vloeistof van de remklauw naar de hendel kan pompen. Ander kant op lukt wel, maar alleen met heel veel kracht. Een zoek opdracht op internet leerde me dat het probleem in de hendel zou kunnen zitten door een klemmende plunjer of uitgedroogde O-ringen. Ik heb dus een revisie setje besteld en gemonteerd. Tegelijk heb ik een nieuwe leiding gemonteerd omdat ik wat extra lengte wilde. Maar het resultaat is niet veranderd. In een ultieme poging vloeistof van de klauw naar de hendel te drukken heb ik zelfs mijn ontluchtingssetje gebroken. Wie weet hoe dit op te lossen?
Master cylinder uit elkaar halen en reinigen. Ik heb het een keer laten gebeuren, door vuil kon de zuiger niet helemaal terugkomen.
Plaats reactie