XTR Di2 i.c.m. Fox Factory iCTD

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Stefan_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 17:21
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert 2007

Dag allen,

Ik heb een fully met XTR Di2 in combinatie met de Fox Factory 32 iCTD.
De voorvork is dus elektronisch instelbaar, Climb, Trail, Descend (zo bleek via Google).
Nu zat ik eens te googlen, en nu blijk ik (volgens mij) een schakelaar nodig te hebben om de vork in te stellen:
Afbeelding

Die schakelaar heb ik dus niet... Volgens mij kan ik hem met die schakelaar ook locken, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Is er iemand die mij hier iets over kan vertellen?
Thanks vast!
Stefan_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 17:21
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert 2007

Dit is hem trouwens :-D

Afbeelding
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Heb je dit ook al geprobeerd? https://e-tubeproject.shimano.com/pdf/e ... -01-EN.pdf
Geen idee of je er iets mee kunt.
Stefan_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 17:21
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert 2007

Thanks, lijkt er toch dus toch op dat ik hem wel echt nodig heb om de vork in te stellen. Een andere manier is er blijkbaar niet. Die schakelaars zijn best aan de prijs had ik wel gezien, dat is wel jammer... Ik had begrepen dat je de vork ook kunt locken, maar dat haal ik dan weer niet uit de bijlage.
Ik heb niet het idee dat er veel mensen zijn met een iCTD vorkje hier die mij eventueel van info kunnen voorzien?
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Stefan,
De climb stand zal je vork locken of het veren toch beperken. Trail en descend zijn half-open en open.
Het lijkt mij dat dit deel van de fiets zou moeten zijn. Eens navragen bij de verkoper? Als de fiets 2de hands is heeft de vorige eigenaar hem er misschien afgehaald. Je vork locken is overrated :-D
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Toevallig heb ik hier nog wat foto’s op mijn telefoon van een zelfde fiets. Shimano gebruikte deze destijds als demo voor de nieuwe XTR di2 groep.

Zo te zien is je achterdemper niet meer origineel (was een Fox Float iCTD factory) en is daarmee ook de gezamenlijke remote voor demper en vork verdwenen?

Wellicht goedkoper om de demper van de vork aan te passen naar een handmatig te bedienen CTD?
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
Stefan_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 17:21
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert 2007

Nijkerkbiker schreef: wo 19 februari 2020, 23:33 Toevallig heb ik hier nog wat foto’s op mijn telefoon van een zelfde fiets. Shimano gebruikte deze destijds als demo voor de nieuwe XTR di2 groep.

Zo te zien is je achterdemper niet meer origineel (was een Fox Float iCTD factory) en is daarmee ook de gezamenlijke remote voor demper en vork verdwenen?

Wellicht goedkoper om de demper van de vork aan te passen naar een handmatig te bedienen CTD?
Aah zou dat het zijn? Ik vond het al vreemd dat er geen “bijbehorende” achterdemper bij zat, want die heb je blijkbaar ook als iCTD uitvoering. Grappig dat je daar foto’s van hebt. Heb je er zelf ook op gereden? :-D
Is inderdaad een ex-demo van Shimano.

Op zich heeft de iCTD momenteel niet echt meerwaarde als ik de stand niet zelf kan kiezen, en €200,- uitgeven voor de switch op je stuur vind ik ook wel wat overdreven.
Stefan_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 17:21
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert 2007

Kun je die dempers ombouwen dan of begrijp ik je verkeerd?
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Dat kun je wrs het beste aan Fox zelf vragen, iets meer info via deze pdf: klik
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Stefan_ schreef: do 20 februari 2020, 21:17
Nijkerkbiker schreef: wo 19 februari 2020, 23:33 Toevallig heb ik hier nog wat foto’s op mijn telefoon van een zelfde fiets. Shimano gebruikte deze destijds als demo voor de nieuwe XTR di2 groep.

Zo te zien is je achterdemper niet meer origineel (was een Fox Float iCTD factory) en is daarmee ook de gezamenlijke remote voor demper en vork verdwenen?

Wellicht goedkoper om de demper van de vork aan te passen naar een handmatig te bedienen CTD?
Aah zou dat het zijn? Ik vond het al vreemd dat er geen “bijbehorende” achterdemper bij zat, want die heb je blijkbaar ook als iCTD uitvoering. Grappig dat je daar foto’s van hebt. Heb je er zelf ook op gereden? :-D
Is inderdaad een ex-demo van Shimano.
Afbeelding

Foto ooit gemaakt bij een rondleiding op Shimano kantoor. Nooit zelf mee gereden.
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
Plaats reactie