Elixer 9 remklauw lek

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

De remklauw van mijn Elixer 9 is lek. Als ik in de remhendel knijp, druppelt het vanuit de remklauw, dus hij is echt lek. Nou kan ik natuurlijk een service kitje kopen, maar ik heb ook nog een hope remklauw liggen. Aangezien beide remsystemen DOT vloeistof gebruiken, zou het mogelijk zijn om dit te combineren? Of toch maar beter servicen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je wilt het natuurlijk niet horen, maar...
viewtopic.php?f=20&t=144837

Als je die Hope remhendel op je Sarm leiding kunt koppelen zou je het kunnen proberen.
Het kan niet kapot gaan, maar of de hoeveelheid verplaatste vloeistof enigszins overeenkomt.?.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Geef het maar toe, je doet het voor de uitdaging en je houdt wel van een gokje wagen. Luister anders nou maar naar Tstm :)
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ja, leuke uitdaging. Het past in ieder geval :D Het werkt ook nog eens redelijk. Die shimano remmen zijn leuk, maar deze Elixer had ik nog liggen en het moet een budget build blijven. Ik ga zo een tijdje rijden, en dan kijk ik wel of er andere remmen komen. Misschien een Hope remhendel op ebay scoren, de oude versies zijn niet zo heel duur meer.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Even kicken. Ik heb toch een service kitje gekocht. Ook al werkte de Hope remklauw best goed (al was de rem wel wat zompig, maar dat kan ook liggen aan een minder optimale ontluchting), ik wil toch die Elixer remklauw gaan gebruiken. Dus de cylinders eruit gedrukt, nieuwe seals gemonteerd, schoon gemaakt, cylinders er weer in, en weer in elkaar gezet. Ook de bout met de ontluchtingsnippel heeft 2 nieuwe o-ringen gekregen. Een snelle ontluchting en...

hij lekt nog steeds. Hmm. Het lijkt te komen vanuit de 2 helften aan de kant waar de remleiding aan de klauw zit. Moet daar nog een ringetje tussen? In de service kit zaten nog een stuk of 4 o-ringen die ik niet kan plaatsen.
E10
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 14 november 2013, 23:14
Mijn mountainbike: Bergamont Trailster EX 7.0

https://www.singletrackbikes.co.uk/smsi ... ll--17.jpg

Kijk eens naar deze plaatjes. Remklauw bestaat uit 2 helften en daartussen zitten ook o-ringen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Lijkt er op dat ik inderdaad een ringetje vergeten ben in het midden. Vanavond even testen.

/Edit: vanavond getest en hij is dicht. Mooi!
Plaats reactie