Plasti dip frame en vinyl wrap

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
johnniesu123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 10 januari 2018, 19:43

Hallo allemaal, ik wil binnenkort mijn frame gaan plasti dippen, maar heb een klein probleem. Ben van plan om de belettering, dus de Logo en naam van het merk zwart te maken en daarna het frame plasti dippen, maar wat is de beste manier om de logo en letters te behouden?
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

De vraag is of je een vaste hand hebt ?

En dippen ?, als in onderdompelen ?,hoe ga je bv je bracket beschermen ?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Honzo
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 24 juni 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Kona Honzo ST // Proces 153 29

Plastidip is de handelsnaam voor een niet permanente spray-on rubbercoating. Je spuit het erop als verf en je kan het eraf plukken als je het zat bent.

Maar goed, je hebt twee opties:
1. afplakken, koop goede tape en een scalpel en dan pielen.
2. je plakt nieuwe vinyl logo's op de plastidip

Ik zou het tweede doen, op Ebay kun je bijna alles vinden voor minder dan 20 euro. |Ik heb het bij mijn Honzo ook zo gedaan na het poedercoaten.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hou wel in gedachten dat Plastidip een grove structuur heeft waardoor decals niet lekker plakken.
johnniesu123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 10 januari 2018, 19:43

Zat ook aan de 2e optie te denken, maar helaas kan ik geen nieuwe logo's vinden die lijken op de huidige logo van Votec, denk dat het dat toch optie 1 wordt.
Gebruikersavatar
Honzo
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 24 juni 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Kona Honzo ST // Proces 153 29

Er is ook nog een optie(tje) 3. Als het geen heel ingewikkeld logo is, kan je eventueel ook nog een stencil maken, en het met een andere kleur nog weer erop spuiten.
johnniesu123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 10 januari 2018, 19:43

Wat bedoel je met de logo opspuiten? Bedoel je hele frame eerst een kleur spuiten en daarna de logo er op spuiten? Of een opening openlaten en dan de logo er op spuiten?
Gebruikersavatar
Honzo
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 24 juni 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Kona Honzo ST // Proces 153 29

Ik bedoel, eerst het hele frame spuiten en dan het (nieuwe) logo eroverheen spuiten met een stencil.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Honzo schreef: ma 17 februari 2020, 21:11 Plastidip is de handelsnaam voor een niet permanente spray-on rubbercoating. Je spuit het erop als verf en je kan het eraf plukken als je het zat bent.

Maar goed, je hebt twee opties:
1. afplakken, koop goede tape en een scalpel en dan pielen.
2. je plakt nieuwe vinyl logo's op de plastidip

Ik zou het tweede doen, op Ebay kun je bijna alles vinden voor minder dan 20 euro. |Ik heb het bij mijn Honzo ook zo gedaan na het poedercoaten.

Plastidip is oa een spray :wink:

Je hebt ook blik varianten , waarbij je onder dompelt , zelf velgen van de auto's kan je zo " dippen" , daarbij zal je met een scherp mes de delen uit moeten snijden die je niet " gedipt" wilt hebben , Het is soort rubbere substantie die Erop spuit , het egaal krijgen op kleine rondingen is een uitdaging , maar ongetwijfeld zal de ts kundig genoeg zijn.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Plastidip is minder duurzaam dan lak. Het viel mij uit eindelijk tegen als ik nu na een paar jaar kijk naar de fiets van onze dochter.
Plaats reactie