Buitenkabel geleiders

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Beste allen,

Ik ben in het gelukkige bezit van een canyon nerve Al 9.9. Het trouwe beestje begint echter wat tekenen van ouderdom te laten zien. De kabel voor de achterderaileur loopt door de chainstay heen. Dit is mooi, maar omdat het een fully is betekent dit wel constant schuiven en daarmee slijten in de chainstay. Als gevolg wordt het daarvoor bestemde gat enorm uitgesleten:
Afbeelding

Er staat hier nog een nerve en ook deze heeft dit probleem. Canyon denkt actief mee aan een oplossing, en ikzelf ben ook al behoorlijk bezig geweest. Een RVS rietje als kabelgeleider bijvoorbeeld, of een andere manier van kabel geleiden.

Nu zag ik dat de neuron de kabel gewoon buitenom heeft lopen en er gewoon door middel van een ruime bocht genoeg beweging wordt gecreëerd voor het in en uitveren.

Ik heb besloten met m'n nerve hetzelfde te doen en de kabel ook buitenom te sturen. De kabel is vast gemaakt op 4 punten met tien wraps aan de chainstay en daarna vast gemaakt mbv de chainstay protector. Dit ziet er als volgt uit:
Afbeelding

Werkt vooralsnog prima. Nu is m'n vraag: zijn er mooie oplossingen te bedenken waarmee je een soort kabelgoot kan creëren? Ik heb nog meer van de rvs rietjes en wilde deze eventueel gaan gebruiken. Ik vraag me af in hoeverre het nodig is, maar ben toch benieuwd naar jullie ideeën.
Who needs roads when there's dirt
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Weet niet zeker of je hier wat aan hebt:

€ 2,27 25% Off | 5 pcs Fiets Cyclus MTB C-Clips Gesp Slang Remleiding Gear Kabel Behuizing Gids Rem Aftrek Fiets accessoire Kabels
https://a.aliexpress.com/_Tuqds
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik heb zelf van magura wel eens van die plakogen gehad welke je bijvoorbeeld ter hoogte van je balhoofd kon plakken voor kabelgeleiding, deze zouden ook perfect kunnen voor de chainstays....

Ik kon ze alleen zo snel niet vinden maar ik weet dat ze bestaan, het linkje blijf ik je dus nog schuldig.
Just do Ti, or did i die?
Plaats reactie