Michel 966 boost hub

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
AvL1977
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 6 november 2018, 23:35

Heeft iemand ervaring met het demonteren van de as en body bij miche 966 boost hub van het achter wiel? Ik vind op de site van miche geen info. Er zit een ring over de as geborgd met een inbus boutje. Ik heb de borging verwijderd maar kan de ring niet van de as draaien. De ring kan maar een paar slagen gedraaid worden. Ik ben bang dat ik een sloop als ik het met geweld probeer :-D
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

een foto of filmpje zegt meer dan 1.000.000 woorden ;)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4721
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Toevallig heb ik die :-q

Pas gedemonteerd. Die ring die je kunt draaien is alleen om de speling te stellen.

Losdraaien moet als volgt;

- met een grote inbussleutel 12mm aan de non drive side draaien dus in die ring zit een 6 kantige inbusbout
- andere zijde fixeren met volgens mij een 17mm conussleutel

Of andersom (dus fixeren aan min drive en los draaien aan andere zijde) iig komt dan met schroefdraad alles uit elkaar. Geen spannende dingen verder. Zo weer in elkaar te zetten.

En je hebt hem uit elkaar. Toevallig dat ik mijn body van xd naar Shimano ga wijzigen en daarom alles al eens los heb gehaald.

Die 12mm moest ik wel een beetje aantikken met een rubber hamer. Lijkt alsof het net past. Maar dan werkt het gewoon zonder verdere problemen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
AvL1977
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 6 november 2018, 23:35

Top. dat is wat ik nodig had. Ik kan weer aan de slag! :-q :-q
Plaats reactie