Heeft iemand ervaring met de Citroen LHM olie in de RS Reba Solo ?
Ik heb het idee dat het net wat te dun is.....
Ben benieuwd
LHM olie in de Reba Solo
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 294
- Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
- Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 185
- Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
- Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019
Waar wil je het in doen dan?
En wat hoop je daar mee te bereiken?
Je kunt je afvragen of interne rubbers compatible zijn met dit type olie.
Wil je demper of vork eigenschappen aanpassen zou ik eerder voor olieën kiezen die daar voor ontwikkeld zijn.
En wat hoop je daar mee te bereiken?
Je kunt je afvragen of interne rubbers compatible zijn met dit type olie.
Wil je demper of vork eigenschappen aanpassen zou ik eerder voor olieën kiezen die daar voor ontwikkeld zijn.
Canyon Neuron CF9 2022
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 294
- Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
- Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt
Gewoon service beurt in combinatie met gemakzucht,heb nog meer dan zat van die olie.thijsgillijns schreef: ↑wo 18 maart 2020, 22:01 Waar wil je het in doen dan?
En wat hoop je daar mee te bereiken?
Je kunt je afvragen of interne rubbers compatible zijn met dit type olie.
Wil je demper of vork eigenschappen aanpassen zou ik eerder voor olieën kiezen die daar voor ontwikkeld zijn.
Slecht voor de rubbers zal het niet zijn en is voor in de demper,enige is dat het te dun kan zijn en niet genoeg dempt.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Gewoon proberen.
Ik heb olie van de stuurbekrachtiging (van mn VW) in een Manitou Minute gedaan.
Die knapte daar enorm van op.
Deze olie is wat dunner dan de Manitou olie. De rebound en compressie zijn nu beter in te stellen.
Met de originele olie was 1 klikje een te grote stap, en kon de compresie alleen maar op 0 en de rebound op het 1e klikje.
Met de dunnere olie is de juiste instelling iets verschoven naar het midden vh bereik vd instelling.
Was ook een toevalstreffer, er stond nog 2 liter in de schuur.
Je kan olie ook dikker maken door te mixen met dikkere olie.
Maar let op, hydraulische olie bevat meestal dopes om schuimen tegen te gaan. Dat heb je nodig in een vork.
LHM is ook hydraulische olie, dus dat zit wel goed.
Beetje motorolie erdoor maakt het dikker. Als het nodig is.
Of je koopt een fles vorkolie van de juiste dikte.
Ik heb olie van de stuurbekrachtiging (van mn VW) in een Manitou Minute gedaan.
Die knapte daar enorm van op.
Deze olie is wat dunner dan de Manitou olie. De rebound en compressie zijn nu beter in te stellen.
Met de originele olie was 1 klikje een te grote stap, en kon de compresie alleen maar op 0 en de rebound op het 1e klikje.
Met de dunnere olie is de juiste instelling iets verschoven naar het midden vh bereik vd instelling.
Was ook een toevalstreffer, er stond nog 2 liter in de schuur.
Je kan olie ook dikker maken door te mixen met dikkere olie.
Maar let op, hydraulische olie bevat meestal dopes om schuimen tegen te gaan. Dat heb je nodig in een vork.
LHM is ook hydraulische olie, dus dat zit wel goed.
Beetje motorolie erdoor maakt het dikker. Als het nodig is.
Of je koopt een fles vorkolie van de juiste dikte.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
De LHM werkt prima maar nu je richting warmer weer gaat zou de LHM iets aan de dunne kant kunnen zijn
Ik heb zelf de AQM mineraal olie gebruikt en zowel in de magura en de sid
Ohja....ik had dus gelezen dat de viscositeit van de AQM is vrijwel gelijk aan vork oliën
Ik heb zelf de AQM mineraal olie gebruikt en zowel in de magura en de sid
Ohja....ik had dus gelezen dat de viscositeit van de AQM is vrijwel gelijk aan vork oliën
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 19 maart 2020, 01:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
https://www.wolfoil.com/TDS/tds_5077_wo ... 906_lr.pdf
Hierboven de LHM specs
En hieronder de AQM specs
AQM - Automatic Transmission Fluid (ATF) - 1 Litre - Comma
Code: ATM1L Brand: Comma
Description
Comma AQM, Mineral Automatic Transmission Fluid (ATF) - 1 Litre
Suitable for many automatic transmissions, torque converters and power steering systems
Recommended by Comma for certain applications requiring Dexron® II and IID. Suitable for use where the following specifications are called for:
Dexron B, II, IID,
ATF, Type A Suffix A
MB 236.2
MB 236.6
Density @ 20°C
0.855 g/cm³
Viscosity @ 100°C
6.9 cSt
Viscosity @ 40°C
34 cSt
Phosphorus
0.01%
Colour
Red
Pour Point
-45°C
En hieronder weer de RockShox viscositeit specs
RockShox Viscosities
Rockshox Suspension Oil Viscosity @ 40°C (cSt) Viscosity @ 100°C (cSt) Viscosity Index
2.5wt. /10.75 / 4. / 325
5 wt. / 16.10 / 5.05 / 285
10 wt. / 33 / 8.4 / 240
15 wt. /42.80 / 10.4 / 250
Dan komt de LHM met de RS 5wt dunnere olie overeen, en de AQM met de iets dikkere 10wt olie van RS
na dik 2 jaar toch nog goed onthouden
Hierboven de LHM specs
En hieronder de AQM specs
AQM - Automatic Transmission Fluid (ATF) - 1 Litre - Comma
Code: ATM1L Brand: Comma
Description
Comma AQM, Mineral Automatic Transmission Fluid (ATF) - 1 Litre
Suitable for many automatic transmissions, torque converters and power steering systems
Recommended by Comma for certain applications requiring Dexron® II and IID. Suitable for use where the following specifications are called for:
Dexron B, II, IID,
ATF, Type A Suffix A
MB 236.2
MB 236.6
Density @ 20°C
0.855 g/cm³
Viscosity @ 100°C
6.9 cSt
Viscosity @ 40°C
34 cSt
Phosphorus
0.01%
Colour
Red
Pour Point
-45°C
En hieronder weer de RockShox viscositeit specs
RockShox Viscosities
Rockshox Suspension Oil Viscosity @ 40°C (cSt) Viscosity @ 100°C (cSt) Viscosity Index
2.5wt. /10.75 / 4. / 325
5 wt. / 16.10 / 5.05 / 285
10 wt. / 33 / 8.4 / 240
15 wt. /42.80 / 10.4 / 250
Dan komt de LHM met de RS 5wt dunnere olie overeen, en de AQM met de iets dikkere 10wt olie van RS
na dik 2 jaar toch nog goed onthouden
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 294
- Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
- Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt
Bedankt mannen hier kan ik wat mee,ga het dus proberen met LHM olie.
Bijmengen ben ik geen fan van omdat je dan nooit exact weet met welke dikte je aan
het werken bent.
Bij service begin je dan weer blanco
Bijmengen ben ik geen fan van omdat je dan nooit exact weet met welke dikte je aan
het werken bent.
Bij service begin je dan weer blanco
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, dat kan ook.
De LHM kan je dan als remolie gebruiken in systemen met minerale olie.
De LHM kan je dan als remolie gebruiken in systemen met minerale olie.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 294
- Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
- Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt
Vandaar dat ik er ook al een liter van hebThaSingleTrackMastah schreef: ↑vr 20 maart 2020, 19:19 Ja, dat kan ook.
De LHM kan je dan als remolie gebruiken in systemen met minerale olie.
Gisteren de vork service gegeven met de LHM erin en bevalt goed.
Vanochtend een rondje LV en HV gedaan met nog tig andere corona (vervelers)
Vork spreekt beter aan en heb de rebound wat strakker moeten zetten
Ook had ik de luchtkamer iets kleiner gemaakt voor de zekerheid(dunne olie)
Ben benieuwd wat ie doet bij een temperatuur van 25 graden en hoger maar zie ik dan wel