3e keer Brain achterdemper kapot! :(

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De fiets vd TS is uit 2016...
Tenzij hij de fiets "gisteren" heeft gekocht bij een bedrijf heeft zo'n actie weinig zin.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Tis me duidelijk dat jij er niet enthousiast van wordt hoor :lol:

Maar de nieuwe fox zijn gewoon goed als ze van speci komen en de nieuwe RS zijn vanaf eind januari ook vernieuwd ...
Jurriaan schreef: wo 25 maart 2020, 11:38
D-man schreef: wo 25 maart 2020, 09:03 Wanneer je deze jaarlijks laat servicen door specialized houd je idd gewoon garantie... na 11 maand stuk = gratis een ruildemper..

Ik heb dit type ook gehad en hierin heeft specialized een update doorgevoerd waarna ik het probleem nooit weer gehad heb... moet je heb dan dus wel door hen laten fixen.. niet door BS oid..

Rijd zelf inmiddels met nieuwe brain.. begintijd ook een paar stuk gehad maar ook daar is een aanpassing doorgevoerd welke tot op heden nog goed lijkt te blijven...
Nieuwe brain als zijnde die van Rock Shox?

Er is dus ‘hoop’ als je een andere shock via Specialized laat komen (met de wel bekende Brain garantie :wink: )
Ik ben mij er eentje...
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Bij jou heeft de marketing in elk geval gewerkt. In ben inmiddels genezen, bij mij gaat de Epic eruit. Huidige demper is prima, maar ik ben inmiddels overtuigd dat er betere principes zijn.
Bicycle, bicycle, bicycle
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 25 maart 2020, 16:03 De fiets vd TS is uit 2016...
Tenzij hij de fiets "gisteren" heeft gekocht bij een bedrijf heeft zo'n actie weinig zin.
Je mag aannemen dat een fiets langer meegaat dan 4 jaar. Ook mag je aannemen dat een kostbaar onderdeel wat geen slijtagedeel is steeds binnen een jaar kapot gaat.
Stel je koopt een nieuwe auto en je moet er ieder jaar een nieuwe motor in leggen omdat deze door een constructiefout steed kapot gaat. Dan ga je toch ook verhaal halen?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien is zn fietsenmaker gevoellig voor jouw voorbeeld.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Mad Wally schreef: wo 25 maart 2020, 23:14
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 25 maart 2020, 16:03 De fiets vd TS is uit 2016...
Tenzij hij de fiets "gisteren" heeft gekocht bij een bedrijf heeft zo'n actie weinig zin.
Je mag aannemen dat een fiets langer meegaat dan 4 jaar. Ook mag je aannemen dat een kostbaar onderdeel wat geen slijtagedeel is steeds binnen een jaar kapot gaat.
Stel je koopt een nieuwe auto en je moet er ieder jaar een nieuwe motor in leggen omdat deze door een constructiefout steed kapot gaat. Dan ga je toch ook verhaal halen?
En daar zit de denkfout. Een demper is wel onderhevig aan slijtage en heeft minimaal jaarlijks onderhoud nodig. Bij zwaarder gebruik zelfs vaker.

Kan iemand mij het onderhoudproces van Specialized uitleggen? Is dat niet al een soort ruilsysteem? Of zit ik er dan naast?
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

RuudRuud schreef: do 26 maart 2020, 08:27
Mad Wally schreef: wo 25 maart 2020, 23:14

Je mag aannemen dat een fiets langer meegaat dan 4 jaar. Ook mag je aannemen dat een kostbaar onderdeel wat geen slijtagedeel is steeds binnen een jaar kapot gaat.
Stel je koopt een nieuwe auto en je moet er ieder jaar een nieuwe motor in leggen omdat deze door een constructiefout steed kapot gaat. Dan ga je toch ook verhaal halen?
En daar zit de denkfout. Een demper is wel onderhevig aan slijtage en heeft minimaal jaarlijks onderhoud nodig. Bij zwaarder gebruik zelfs vaker.

Kan iemand mij het onderhoudproces van Specialized uitleggen? Is dat niet al een soort ruilsysteem? Of zit ik er dan naast?
Klopt, net als de motor van een auto.
Het punt is dat deze dusdanig kapot is dat deze moet worden vervangen. Het kan niet met een normale servicebeurt worden opgelost.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

En deze demper is 50 uur geleden geserviced door een externe partij. Daarom vraag ik ook hoe het proces vanuit Specialized eruit ziet. Er is nu te weinig informatie om te stellen dat het product non-conform is.

Pick your battles :) Blijven prutsen met een Brain-demper zou voor mij irritant zijn als het zulke gevoelige techniek is.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

RuudRuud schreef: do 26 maart 2020, 09:34 En deze demper is 50 uur geleden geserviced door een externe partij. Daarom vraag ik ook hoe het proces vanuit Specialized eruit ziet. Er is nu te weinig informatie om te stellen dat het product non-conform is.

Pick your battles :) Blijven prutsen met een Brain-demper zou voor mij irritant zijn als het zulke gevoelige techniek is.
Je moet je ook afvragen wat je voor dat geld zou willen "prutsen"
Who needs roads when there's dirt
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

Morgen voor de 4e keer in 4 maanden terug voor een nieuwe demper :-{
Gaat om epic 2019.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

bonkie schreef: vr 5 maart 2021, 08:47 Morgen voor de 4e keer in 4 maanden terug voor een nieuwe demper :-{
Gaat om epic 2019.
Elke keer een week niet fietsen in deze lockdowns tijd?
Dat ze het nog durven verkopen...
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

I_do schreef: vr 5 maart 2021, 12:38
Dat ze het nog durven verkopen...
Nou idd, ze hadden het ook beter brainless kunnen noemen want echt goed over nagedacht is het niet.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

bonkie schreef: vr 5 maart 2021, 08:47 Morgen voor de 4e keer in 4 maanden terug voor een nieuwe demper :-{
Gaat om epic 2019.
Ondanks dat ik zelf heel tevreden ben is dat wel heel erg idd... mijne is na de modificatie vanuit Speci nooit meer stuk geweest.
Ik hoor voor als je van die ellende af wilt goede verhalen over een andreani upgrade, deze kan je bij Bike Suspension laten doen!
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

bonkie schreef: vr 5 maart 2021, 08:47 Morgen voor de 4e keer in 4 maanden terug voor een nieuwe demper :-{
Gaat om epic 2019.
Wat moet ik met mijn brain in de lockdown
Sjalalala la la la la
Wat moet ik met mijn brain in de lockdown
Oeh
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Even wat one liners,.
Episch brain falen.
Andere fiets, een no-brainer.

Kop ze maar in, maar pas op voor hersenbeschadiging.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie