Mario070 schreef: ↑ma 23 maart 2020, 15:51
TS het is precies andersom blad = voor en wiel = achter
Misschien kun je deze nog even uitleggen?
Spraakverwarring alom blijkbaar.
In eerste instantie dacht ik dat mijn derailleur de boosdoener was en toen de ketting. Maar beiden waren nog redelijk goed zonder visuele schade. Daarna werd geopperd of de cassette niet beschadigd was, dit was niet het geval. Veerspanning en clutch zijn nog prima in orde.
Bleef over dat ik dus ergens anders het probleem moest zoeken.
In eerste instantie was het mij niet opgevallen, maar maar één tandje van het kettingblad was minuscuul beschadigd (klein braampje).
@Zwolly: Nou nee, geen ervaring met dit specifieke geval. Logisch nadenken en dan tot een eerste educated guess komen (gelijk in de roos ) ….. en misschien helpt het dat ik in de leer ben voor fietsenmaker
Tandje kun je proberen recht te buigen met een verstelbare moersleutel of een griptang oid. Braampjes met een zoetvijltje wegvijlen, een diamantnagelvijl werkt ook (aluminium is maar zacht) en kun je bij je financieel directeur confisqueren als ze niet instemt met vervanging.
Mario070 schreef: ↑ma 23 maart 2020, 15:51
TS het is precies andersom blad = voor en wiel = achter
Misschien kun je deze nog even uitleggen?
Omdat jij het bent...
Crankstel heeft kettingblad/en
Cassette heeft tandwielen
En met de cassette mag je deze wielen ook kransen noemen of wordt het nu weer te ingewikkeld
Voor de voorkant weet eigenlijk geen tweede benaming dan alleen kettingblad/kettingbladen
Maar TS is snel van begrip las ik zojuist, mss dat je nog iets kunt toevoegen Lars
Omdat jij het bent...
Crankstel heeft kettingblad/en
Cassette heeft tandwielen
En met de cassette mag je deze wielen ook kransen noemen of wordt het nu weer te ingewikkeld
Voor de voorkant weet eigenlijk geen tweede benaming dan alleen kettingblad/kettingbladen
Maar TS is snel van begrip las ik zojuist, mss dat je nog iets kunt toevoegen Lars
Tandwielen grijpen in elkaar... . Mag jij de rest nog effe goed uitzoeken en op een rijtje zetten. Je huidige opsomming is fout en zou dus voor verwarring kunnen zorgen
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Sorry, ik ben heel goed in krom lezen (en ook begrijpend lezen), maar jij overstijgt zelfs mijn kunde Waarmee ik dus toegeef dat je beter bent dan ik!).
Je zou nog wat recht zetten.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mario070 schreef: ↑ma 23 maart 2020, 22:28
Kun je je eigen naam kaartje niet gebruiken
Sorry, ik ben heel goed in krom lezen (en ook begrijpend lezen), maar jij overstijgt zelfs mijn kunde Waarmee ik dus toegeef dat je beter bent dan ik!).
Je zou nog wat recht zetten.
Het is niet mijn schuld dat jij je achter deze onkunde wil verschuilen
Het is ook niet mijn schuld, dat jij blijkbaar met een half oog probeert te lezen, en jij weet heel goed wat daar mee bedoeld wordt....ik ben namelijk niet de enige hier op het forum die zegt... dat Lars alleen leest wat hij wil lezen en of geloven
Maar even voor de duidelijkheid. Zowel voor als achter zijn het technisch gezien gewoon allemaal kettingwielen. Niets meer en niets minder. Als je het dan foutief gaat benoemen, dan is het logisch dat sommigen het niet meer snappen. Zelfs niet als je het juist doet om duidelijkheid te creëren.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mario070 schreef: ↑ma 23 maart 2020, 18:50
Omdat jij het bent...
Crankstel heeft kettingblad/en
Cassette heeft tandwielen
En met de cassette mag je deze wielen ook kransen noemen of wordt het nu weer te ingewikkeld
Voor de voorkant weet eigenlijk geen tweede benaming dan alleen kettingblad/kettingbladen
Maar TS is snel van begrip las ik zojuist, mss dat je nog iets kunt toevoegen Lars
Tandwielen grijpen in elkaar... . Mag jij de rest nog effe goed uitzoeken en op een rijtje zetten. Je huidige opsomming is fout en zou dus voor verwarring kunnen zorgen
Ik weet niet wat je hier probeerd te vertalen
Maar wanneer jij over verwarring gaat beginnen....ben jij zelf de grootste stoorzender