Beste mede-bikers,
Ik heb momenteel Formula C1-remmen op mijn MTB, waar ik niet geheel tevreden mee ben. Nu kan ik voor een mooi prijsje een setje R1 kopen. Hier heb ik in het verleden mee gereden en dat bevoiel me erg goed, ik houd van direct aangrijpen. En ik vind de R1 ook fraai qua looks.
Nu is de achterremkabel van de nieuwe R1 te kort voor mijn fiets. Kan ik de oude kabel laten zitten? Beide werken volgens mij met DOT4, dus daar zit het probleem niet. De koppelingen zullen wellicht anders zijn, maar doe kan ik natuurlijk gewoon los bestellen. Of zijn die ook identiek? Het is niet dat speedlock-snelsysteem van Formula zo te zien.
EDIT: zo te zien hetzelfde: https://www.bike-components.de/en/Formu ... RX-p18553/
Andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
Alvast bedankt voor de info!
Remmenvraagje; van Formula C1 naar R1
- bartsince1975
- Extreme Biker
- Berichten: 615
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
- Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007
Bij de remgreep hebben ze dezelfde koppeling maar bij de klauw niet als ik correcte afbeeldingen gevonden heb. Je zult de kabel moeten vervangen, het deel dat in de klauw gaat kun je niet zelf er op persen.
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
De recentere versies van de R1 (vanaf 2013 of 2014) hebben iets meer ruimte tussen schijf en remblokken. Oudere versies is dit nog krapper. Iets om rekening mee te houden bij aanschaf
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed