ombouwset dtswiss naaf

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
highlander71
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 29 november 2010, 17:07

Lijkt me niet. Er komt een boost naaf uit, en nu monteer ik een naaf met de ombouwset, die weer hetzelfde is qua maatvoering.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2649
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

highlander71 schreef: ma 30 maart 2020, 19:46 Lijkt me niet. Er komt een boost naaf uit, en nu monteer ik een naaf met de ombouwset, die weer hetzelfde is qua maatvoering.
Bij een boost wiel zit de cassette verder naar buiten. Als het goed is zit de cassette 3 mm verder naar binnen. De derailleur moet dus wel opnieuw worden afgesteld.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2649
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Mad Wally schreef: ma 30 maart 2020, 20:19
highlander71 schreef: ma 30 maart 2020, 19:46 Lijkt me niet. Er komt een boost naaf uit, en nu monteer ik een naaf met de ombouwset, die weer hetzelfde is qua maatvoering.
Bij een boost wiel zit de cassette verder naar buiten. Als het goed is zit de cassette 3 mm verder naar binnen. De derailleur moet dus wel opnieuw worden afgesteld.
Mogelijk moet je als je een 1x hebt ook de offset van je kettingblad vergroten om de kettinglijn goed te houden. Bij Sram betekent dat offset 3 blad vervangen door eentje met offset 6.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie