Minder rolweerstand banden voor 35 mm velg

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Arjanv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 29 oktober 2019, 19:40

Sinds een aantal weken rij ik op een Trek fuel ex 5. Standaard geleverd met 35 mm alexrims md35. Op de fiets zitten Bontrager xr4 Team issue 2.6 banden.
Voor het gebruik op de lokale tracks is dit een beetje een overkill. Ik vindt ze erg lomp en zwaar rollen. Nu ben ik op zoek naar een lichter rollend setje. Ik weet niet welke breedte ik kwijt ken op de velg. Ook is het online moeilijk om bredere banden te vinden. Na heel wat topics te hebben doorgelezen zie ik door de banden het bos niet meer. De lokale fietsenmaker heeft specialized banden fast track banden liggen maar deze gaan max tot 2.3 breed. Ik ben wel benieuwd of dit past. De xr3 team issue lijkt me ook wel wat maar die is in het nieuwe model niet te vinden. Wie heeft raad?
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Als je het op 2.6 wilt houden dan heb je bij Vittoria de Barzo of Mezcal. Ik heb zelf een Barzo voor en een Mezcal achter op 30mm Rad15 velgen. Qua gewicht vallen ze mee en rollen gewoon lekker, vooral met die Mezcal achter.

Of je gaat voor iets smaller. 2.4/2.5 bandjes vallen prima op 35mm.

2.3 zou net kunnen maar als ze net ook nog eens smal uitvallen dan is het misschien net niet ideaal. Heb zelf geen ervaring met 35mm velgen en 2.3 bandjes. Misschien dat iemand dat beter weet
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Arjanv schreef: vr 27 maart 2020, 20:56 Sinds een aantal weken rij ik op een Trek fuel ex 5. Standaard geleverd met 35 mm alexrims md35. Op de fiets zitten Bontrager xr4 Team issue 2.6 banden.
Voor het gebruik op de lokale tracks is dit een beetje een overkill. Ik vindt ze erg lomp en zwaar rollen. Nu ben ik op zoek naar een lichter rollend setje. Ik weet niet welke breedte ik kwijt ken op de velg. Ook is het online moeilijk om bredere banden te vinden. Na heel wat topics te hebben doorgelezen zie ik door de banden het bos niet meer. De lokale fietsenmaker heeft specialized banden fast track banden liggen maar deze gaan max tot 2.3 breed. Ik ben wel benieuwd of dit past. De xr3 team issue lijkt me ook wel wat maar die is in het nieuwe model niet te vinden. Wie heeft raad?

2020 XR3's in 2.4 kan iedere Trek dealer voor je bestellen. Overigens XR2's in 2.6 ook als je die breedte wil houden. Heel veel smaller zou ik niet gaan op die velgen.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Victor1977 schreef: vr 27 maart 2020, 21:07 Als je het op 2.6 wilt houden dan heb je bij Vittoria de Barzo of Mezcal. Ik heb zelf een Barzo voor en een Mezcal achter op 30mm Rad15 velgen. Qua gewicht vallen ze mee en rollen gewoon lekker, vooral met die Mezcal achter.

Of je gaat voor iets smaller. 2.4/2.5 bandjes vallen prima op 35mm.

2.3 zou net kunnen maar als ze net ook nog eens smal uitvallen dan is het misschien net niet ideaal. Heb zelf geen ervaring met 35mm velgen en 2.3 bandjes. Misschien dat iemand dat beter weet
Ik ga met Victor mee: die Vittoria's zijn super. Eventueel voor en achter een Mezcal.

2.3 past in de meeste gevallen niet echt lekker meer, maar een semislick met lage zij-noppen zou nog net kunnen gaan.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik rij in NL mijn Remedy met 35mm intern veel met 2.6 Barzo/Mezcal en dat rolt erg goed in vergelijk met de XR4 en SE4 en heeft op de duinparcours en UHR grip zat.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

+1 voor Barzo/Mezcal of Mezcal/Mezcal.
Waar woke is, is vuur
Arjanv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 29 oktober 2019, 19:40

Ik krijg hier een eenduidig antwoord. De vittoria banden was ik niet echt in thuis. Ik ga de 2.6 Barzo voor voor en de 2.6 Mezcal voor achter bestellen. De xr4 banden hang ik op zolder voor in de winter en buitenland. Bedankt!
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 918
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik heb precies hetzelfde gevoel bij de xr4 als TS die band zuigt gewoon :-D. Ik heb gelijk een combo vittoria's besteld. Zag dat er veel positieve reviews over zijn. Ze worden wel weinig aangeboden. Ik kon ze alleen bij bike ein vinden.
Arjanv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 29 oktober 2019, 19:40

Sabai schreef: za 28 maart 2020, 10:03 Ik heb precies hetzelfde gevoel bij de xr4 als TS die band zuigt gewoon :-D. Ik heb gelijk een combo vittoria's besteld. Zag dat er veel positieve reviews over zijn. Ze worden wel weinig aangeboden. Ik kon ze alleen bij bike ein vinden.
Zeker hier in de west friese klei... Over het asfalt klinken ze net als een trekker. Bike-in heeft ze , maar ook bike components
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Hoe verhoudt een Barzo/Mezcal combinatie zich tov bijvoorbeeld Conti X-King/Race King? Lijkt er behoorlijk op toch?
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

r2 bike heeft ze ook, daar heb ik mijn setje vandaan en toendertijd (enkele weken terug) was dat de scherpste prijs
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 918
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Arjanv schreef: za 28 maart 2020, 10:38
Sabai schreef: za 28 maart 2020, 10:03 Ik heb precies hetzelfde gevoel bij de xr4 als TS die band zuigt gewoon :-D. Ik heb gelijk een combo vittoria's besteld. Zag dat er veel positieve reviews over zijn. Ze worden wel weinig aangeboden. Ik kon ze alleen bij bike ein vinden.
Zeker hier in de west friese klei... Over het asfalt klinken ze net als een trekker. Bike-in heeft ze , maar ook bike components
Kijk goed of je wel de 2.6 selecteert. Bij bike components zie ik alleen maar de 2.1 en de 2.25 maar misschien kijk ik zelf niet goed :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

asphaltdude schreef: za 28 maart 2020, 10:44 Hoe verhoudt een Barzo/Mezcal combinatie zich tov bijvoorbeeld Conti X-King/Race King? Lijkt er behoorlijk op toch?
Vind ik ook een lekkere combi, maar het karkas is minder stabiel, dus bij lagere druk knikken ze bij mijn vedergewicht (85 kg) al weg in de bochten.


En ik probeer net te kijken of die combi er wel in 2.6 is, maar ik word niet meer wijs uit die website. Nog een reden om ze niet te nemen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Volgens mij is race king er zelfs alleen in 2.2? Dan kun je misschien weer beter naar wolfpack kijken. Vittoria is de enige grote speler die een echte XC raceband in 2.6 maakt (er is vast nog wat niche)
Waar woke is, is vuur
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 918
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Welke band doen je jullie eigenlijk voor. Ik lees op het internet dat de barzo achter en de mezcal voor gaat. Maar las dat Victor het andersom heeft :~
Plaats reactie