Recon instellen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Blij dat ik mezelf wat verdiept heb in de werking van e.e.a., ik heb nu een mooie uitgangspositie en kan vanaf hier verder. Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe! :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ah, zo weinig. Dan kan bijna dicht nog bijna goed zijn ook. Maar gewoon eens 1-2 klikjes verder open zetten, kijken wat er verandert!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Lars TB schreef: wo 8 april 2020, 09:49 Ah, zo weinig. Dan kan bijna dicht nog bijna goed zijn ook. Maar gewoon eens 1-2 klikjes verder open zetten, kijken wat er verandert!
Rondje gereden op 150 psi en 2 clicks open. Ineens een veel meer levendige vork. Of het goed is kan ik nu nog niet zeggen, ik zie wel dat ik op mijn vaste rondje (als ik lomp rij) ruim 75% van de veerweg gebruik. Dat lijkt me een goed teken. Rebound kom ik wel uit, wiel lijkt goed aan de grond te blijven. Hier in Haaksbergen zijn de tracks ook wel redelijk smooth.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ook in haaksbergen zijn wel plekken waar je je vering volledig kunt gebruiken
Bird Aeris 9 blurple
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Wat is nou heerlijk om een rondje te trappen en " te spelen " met de vork ??, rebound iets meer , stukje fietsen , ect , is ook leerzaam . Voor de rest is het al gezegd er staan tich filmpjes op jijbuis voor hoe de sag in te stellen , en niet iedereen is hetzelfde :wink:

Suc6 :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie