Rock Shox Tora vervangen voor Recon

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
sannen1984
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 14:31

Dag allemaal,

Ik ben in het bezit van een Gary Fisher Cobia uit 2009. Nu is het na 11 jaar eigenlijk tijd voor vervanging, maar ik wil nog twee jaartjes overbruggen tot ik weer gebruik kan maken van een fiets plan.
De laatste tijd verliest mijn vork (Rock Shox Thora 80mm G2 29”) wat olie gedurende de rit. Ik heb geïnformeerd naar reparatie, maar dat is eigenlijk niet de moeite waard. Ik zit eraan te denken om de vork te vervangen voor een Rock Shox Recon 100mm 29”. Ik begrijp dat de geometrie van de fiets dan veranderd. Nu vind ik de zit eigenlijk altijd al te laag, dus is dat wat mij betreft niet zo’n probleem.

Ik kan echter niet de specificaties vinden van de Tora. Kan ik de vork zomaar vervangen en waar moet ik dan rekening mee houden / op letten?

Alvast dank.

Groet Sanne
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Van 80 naar 100mm kan gewoon.
Belangrijker is of de nieuwe vork (waarschijnlijk tapered) past in je frame (waarschijnlijk non-tapered / straight 1 1/8").
Foto van je huidige balhoofd helpt waarschijnlijk al om deze vraag op te lossen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
sannen1984
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 14:31

Dank voor je reactie.
Bij de vork die ik op het oog heb staat: 1 1/8 A head.
Op het balhoofd staat Cane Creek VP-A42E.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Doe eens een foto recht van voren, dan zien we meer.

Alvast een schot voor de boeg:
Cane Creek VP-A42E is 1 1/8" dus je frame zal waarschijnlijk niet compati el zijn met een tapered vork.

Een vork vork volgens de 1 1/8" standaard zal wel passen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie