Body achterwiel aanpassen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe wielset op termijn tenzij er een nu ergens een hele leuke aanbieding voorbij komt. Valt nog niet mee om al die standaarden in maten te onderscheiden maar dat lukt inmiddels aardig.

Nu zag ik deze aanbieding: https://www.rczbikeshop.com/default/dt- ... s0297.html

Is zo'n XD body en een body in het algemeen eenvoudig te vervangen/ aan te passen naar een 12 speed shimano body? Ik zie nog heel weinig wielen met 12 speed shimano body voorbij komen.
DaveDB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: do 1 februari 2018, 22:20
Mijn mountainbike: Canyon

DT swiss maakt ook shimano 12speed Microspline bodies, die kun je hierop 1op1 uitwisselen met de XD body. Let wel op of je een body hebt met het Ratchet systeem of met palletjes. (twee types body-internals die dt swiss aanbied). Maar meen dat deze met palletjes is.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Top, dank voor jullie reacties dat verbreed het spectrum. Die body's zijn in dit geval nog bijna net zo duur als het wiel zelf trouwens...
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dat laatste, wilde ik eigenlijk er niet bij vermelden :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Die m1900 heeft geen naaf met Ratchet systeem, maar hun pawl systeem. Daar zijn wel gewoon body's voor beschikbaar, wellicht iets goedkoper...
⛧⛧⛧
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Mario070 schreef: vr 17 april 2020, 11:31 Dat laatste, wilde ik eigenlijk er niet bij vermelden :D :wink:
Geen enkel probleem hoor, zeg maar gewoon zoals het is of hoe jij denkt dat het is :-q Voor mij ook vooral leren hoe dat werkt allemaal met die uitwisselbaarheid en wat allemaal mogelijk is. Het is ook maar de vraag of zo'n wielset nu echt een enorme upgrade is waar je iets van merkt of dat je paar honderd euro uitgeeft voor net iets beter. Dat laatste pas ik voor, dan liever sparen voor een wielset die je mee zou verhuizen naar een nieuwe fiets in de toekomst.
Plaats reactie