Syncros Duncan Dropper 2.0 onderhoud

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Bekend verhaaltje, dropper komt niet meer lekker omhoog, blijft halverwege steken etc. etc.

Op mijn Scott Spark 940 2020 zit een Syncros Duncan dropper 2.0, die wat onderhoudsliefde nodig heeft. Sinds gisteren komt hij niet meer goed omhoog. Het lijkt er sterk op, dat hij opnieuw gesmeerd moet worden. De pen zelf blijft ook vrij droog.

Nu ben ik iemand die heel goed is in dingen uit elkaar halen, maar ik vind het altijd ook erg fijn om er dan een onderhoudsboekje bij te houden. Punt is, dan ik van ieder onderdeel op mijn fiets die kan vinden, behalve van de dropper. Nu heb ik al wat zitten lezen en het schijnt zo te zijn dat dit ding identiek is aan de brandX dropper, maar ook vele anderen. Als ik dan ga googlen, ziet die er toch anders uit. Vreemd genoeg ziet ook de synchros dropper er anders uit dan die op mijn fiets. Maar van wat je dan ziet op internet zijn de syncros dropper en de brandx wel identiek. Ja, het is even verwarrend.

Terug naar de kern. Wie o wie kan mij even helpen aan een service manual van de syncros duncan dropper 2.0?
Plaats reactie