In principe klem je zo die moer vast, zodat hij niet mee kan draaien met de as. De framebouwer last het frame, Syntace levert de as & moer & derailleurpat. Technisch gezien zou je ook zonder zo'n losse moer toe kunnen.
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat die moer niet kan bewegen, ook niet tijdens stevig gebruik. Het moet niet kunnen "werken" in het frame.
Dus als hij op deze manier goed vast zit zou je die ring kunnen laten zitten. Het voordeel is dat er dan minder spanning op (en naast) de las komt te staan.
Canyon, 7 jaar oud, gescheurd frame, garantie?
-
- Moderator
- Berichten: 16789
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
De revet/ring moet er weer uit, anders wordt de dop met schroefdraad niet geklemd/geborgd.
Het torx boutje hoeft niet superstrak, 5Nm lijkt me genoeg.
Wel blauwe locktite gebruiken.
Het torx boutje hoeft niet superstrak, 5Nm lijkt me genoeg.
Wel blauwe locktite gebruiken.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.