Lockout remote

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

Ik heb deze proberen vast te zetten maar het werkt helemaal niet hoe het moet. Ik begrijp het niet goed. Waarvoor dient die draaiknop achteraan de remote bij de kabel?

Graag wat aanwijzingen, waarschijnlijk heeft hier nog iemand ervaring met die aliexpress lockout button. Bedankt.

https://www.mupload.nl/img/9u7taz.jpg
https://www.mupload.nl/img/4bniikdi.jpg
https://www.mupload.nl/img/yod3igs.jpg
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Zou nuttig zijn als je meldt welk merk het is van de lockout en de vork. Een foto is nog veel beter!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

Lars TB schreef: vr 24 april 2020, 12:32 Zou nuttig zijn als je meldt welk merk het is van de lockout en de vork. Een foto is nog veel beter!
Vork Rockshox g2 geomotry
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Crusty1 schreef: vr 24 april 2020, 12:29 Ik heb deze proberen vast te zetten maar het werkt helemaal niet hoe het moet. Ik begrijp het niet goed. Waarvoor dient die draaiknop achteraan de remote bij de kabel?

Graag wat aanwijzingen, waarschijnlijk heeft hier nog iemand ervaring met die aliexpress lockout button. Bedankt.
Goed, lijkt op een Suntour lockout. Kan zijn dat die net wat minder kabel verplaatst. Een Rockshox (Reba?) lockout heeft veel kabel 'pull' nodig.

Die draaiknop is om de lockout-kabel stakker te zetten. Die binnenkabel moet verder doorgedraaid worden op de blauwe knop (veel te onduidelijke foto) en met de inbus vast gezet worden. Je moet dan het stuk voorbij de inbus afknippen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

Lars TB schreef: vr 24 april 2020, 13:29
Crusty1 schreef: vr 24 april 2020, 12:29 Ik heb deze proberen vast te zetten maar het werkt helemaal niet hoe het moet. Ik begrijp het niet goed. Waarvoor dient die draaiknop achteraan de remote bij de kabel?

Graag wat aanwijzingen, waarschijnlijk heeft hier nog iemand ervaring met die aliexpress lockout button. Bedankt.
Goed, lijkt op een Suntour lockout. Kan zijn dat die net wat minder kabel verplaatst. Een Rockshox (Reba?) lockout heeft veel kabel 'pull' nodig.

Die draaiknop is om de lockout-kabel stakker te zetten. Die binnenkabel moet verder doorgedraaid worden op de blauwe knop (veel te onduidelijke foto) en met de inbus vast gezet worden. Je moet dan het stuk voorbij de inbus afknippen.
Dus als ik de instalatie doe, dan vijs ik die helemaal los? en na het aanspannen van de kabel in het blauwe gedeelte draai ik die vast?

Ik heb hier twee kabels liggen dikke en dunne. Welke word er gewoonlijk gebruikt voor dit?
En moet ik de blauwe aandraaien of in neutraal laten staan terwijl ik deze vastzet?
Hoe zit het met de levers, op lock zetten of los laten staan?
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Lever los, draaiknopje op de lever helemaal erin draaien, daarna kabel in het gleufje leggen in de zijkanten van blauwe knop op de voorvork, inbusboutje beetje eruitdraaien kabeltje ertussen doen, daarna blauwe knop met de hand met de klok meedraaien, tot ie zwaarder draait, kabeltje strak trekken en inbus vastdraaien.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

mtfuji schreef: vr 24 april 2020, 14:48 Lever los, draaiknopje op de lever helemaal erin draaien, daarna kabel in het gleufje leggen in de zijkanten van blauwe knop op de voorvork, inbusboutje beetje eruitdraaien kabeltje ertussen doen, daarna blauwe knop met de hand met de klok meedraaien, tot ie zwaarder draait, kabeltje strak trekken en inbus vastdraaien.
Doet het niet... heb mss een te dikke kabel?


Het is me met dunnere kabel gelukt maar de travel van de button is lang niet genoeg. Heb een filmpje zal het dadelijk erop proberen zetten.

https://easyupload.io/xn2hdb
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Draaiknopje op de remotehendel waar de kabel inzit verder uitdraaien. Daarna nog eens proberen of de vork wel blokkeert met de hendel op lockstand.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

mtfuji schreef: vr 24 april 2020, 15:44 Draaiknopje op de remotehendel waar de kabel inzit verder uitdraaien. Daarna nog eens proberen of de vork wel blokkeert met de hendel op lockstand.
Ok ik kreeg het gefixt. Ik moest mijne blauwe dop niet aandraaien voor ik het vastzette.

Wat ik nu wel merk is dat men vering weinig travel heeft... ik bedoel die zakt niet echt diep als ik op het stuur druk. Moet ik iets aan die airvent doen? Hoe heet zo een tool?
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Als je hem voor de montage van de remotelockout wel makkelijk helemaal in kon drukken, dan moet het draaiknopje op de remotehendel wat indraaien (als ie dat tenminste al niet is).
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Crusty1
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 28 augustus 2018, 19:18

mtfuji schreef: vr 24 april 2020, 16:38 Als je hem voor de montage van de remotelockout wel makkelijk helemaal in kon drukken, dan moet het draaiknopje op de remotehendel wat indraaien (als ie dat tenminste al niet is).
Is al zo van toen ik die 2de hands kocht... mss zit er wat teveel druk op de vering? Hoe heet zo een luchtdruk popje in het engels?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het zou zo maar kunnen dat knopje en vork niet bij elkaar passen.
De ene gaat open als je aan de kabel trekt, de andere dicht.
Luchtdruk zal het waarschijnlijk niet zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Kan ook nog, misschien is de standaard positie van de vork dat ie gelocked is, en dat je hem met de remote unlocked.
Rock shox vorkjes uit 2013/14 hadden dit als ik het me goed herinner...
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

"Makkelijkste" is de demper er uit schroeven en dan de veer er uit halen.
Dan kan je de blauw knop met de hand verstellen.
Beschrijving staat hier ergens op de site.
Op YT zal ook wel iets te vinden zijn.
Je hebt dan geen remote, maar die heb je toch niet nodig.
Eigenlijk heb je de hele lockout niet nodig, maar je kan 'm wel ergens tussen vrij en lockout zetten voor wat compressie demping.

Kijk eens wat google vond:
https://singletrackworld.com/forum/topi ... top-lever/
In dat topic staat een linkje naar een pdf met beschrijving.

Je kan gewoon je eigen blauwe knop blijven gebruiken, ookal is zo'n officiele k op wel iets netter
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie