Wat aanlopende achterrem, remhendel gaat niet helemaal terug ?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

zeroground schreef: vr 1 mei 2020, 13:48 Als je garantie hebt is jou wegsturen met de mogelijke diagnose dat een remzuiger blijft hangen echt bagger service. Een rem op een nieuwe fiets hoort fatsoenlijk te werken. Een hangende zuiger of niet terugkomende remhandel hoort niet.
Waar ik de fiets op heb gehaald, zei dat het mss nog even in moest gaan lopen of zich nog zetten wat evt ook gekund zou hebben, de andere fietsenmaker stelde de diagnose van, vast zittende remzuigers omdat de remhendel niet terug komt, maar dit had degene die hem afgeleverd ook wel kunnen weten..ipv om mij zo weg te laten gaan.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Van wat ik heb gelezen wordt dit probleem groter als het warm wordt.
Fiets in de zon parkeren en de boel zit vast.
En het moet nog zomer worden...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Dus terug naar de eerste
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Vision schreef: vr 1 mei 2020, 11:06
Olieboer schreef: vr 1 mei 2020, 08:25 “Op een punt”

Wat bedoel je daar precies mee? Is het niet gewoon de remschijf die niet helemaal recht meer is?



Als het de remzuigers zijn, die kun je eruit halen, schoonmaken en invetten en weer terug stoppen.
Volgens de LBS niet, aangezien de remhendel niet helemaal terug gaat.

Volgens mij klopt het dan juist wel, maar je bent er inmiddels achter dat het een productiefout is.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, terug naar de verkoper.
Dit is een bekend probleem
Voor oude remmen heeft Sram revisie setjes.
Voor nieuwe remmen hebben ze garantie.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Voor de mensen die het vertrouwen in Sram/Avid verloren hebben, is er Hope (of Shimano)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 1 mei 2020, 14:05 Voor de mensen die het vertrouwen in Sram/Avid verloren hebben, is er Hope (of Shimano)
Juist ja. Wat mij betreft zijn Hope en Shimano wel de beste merken als het over remmen gaat.
Sram en Avid is op termijn altijd gezeik. Magura vind ik al helemaal bagger. Zelfs de zogezegd "betere" uitvoeringen zoals MT8.
E10
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 14 november 2013, 23:14
Mijn mountainbike: Bergamont Trailster EX 7.0

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 1 mei 2020, 14:01 Van wat ik heb gelezen wordt dit probleem groter als het warm wordt.
Fiets in de zon parkeren en de boel zit vast.
En het moet nog zomer worden...
Klopt, en ik spreek uit ervaring. Laat je niet afschepen met inlopen. Als het om een nagenoeg nieuwe fiets gaat dan moeten ze dit gewoon oplossen. Je blijft je hier aan ergeren en je krijgt het echt niet opgelost met afstellen.
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Lijkt mij gewoon garantie, op mijn tallboy tot 2 keer toe van de TL serie een hendel onder garantie vervangen, bij warm weer bleven deze hangen. Nu gewoon op beide fietsen Slx gemonteerd, probleem opgelost :winkie:
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

Update, gisteren eerst bij een andere dealer geweest hoe het zit met de garantie, was geen probleem de remhendel wordt nu onder garantie vervangen, door een nieuwer type hun verhaal en de geboden service spraken mij zodanig goed aan, dan ik besloten heb om het daar te gaan laten vervangen, aangezien ik er ook geen zin meer in heb dat die andere dealer nog maar een cent aan mij kan gaan verdienen, daarbij is mijn vertrouwen in die zaak compleet weg.

Iedereen nogmaals bedankt voor jullie bijdragen !
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar nu mag je nieuwe dealer gratis werk gaan doen en komt de oude er makkelijk mee weg ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 4 mei 2020, 00:38 Maar nu mag je nieuwe dealer gratis werk gaan doen en komt de oude er makkelijk mee weg ?
Ten eerste wie zegt dat dit gratis is, rem moet ontlucht en gemonteerd gaan worden, dat gun ik de nieuwe dealer liever ivm hun bereidwilligheid. tot het verlenen van service . De oude dealer vertrouw ik natuurlijk niet meer, die zou alleen nog maar aan mijn fiets mogen sleutelen als ik daar zelf bij ben, voor hetzelfde "geld" kl^^lt hij mag nog meer dan dat hij al gedaan heeft, ik ben nog niet klaar met hem, overigens geen idee waar hier allemaal mee leest dus dit hou ik (hier) beter voor mezelf.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

OK, duidelijk :-q
Hopelijk snel weer goed op pad.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 4 mei 2020, 18:20 OK, duidelijk :-q
Hopelijk snel weer goed op pad.
Thanks man !
Plaats reactie