Probleem achterwiel

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Kenny_026
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:56

Goedemiddag,

Ik ben beginnend mtb-er en heb voor het eerst mijn Giant XTC uit elkaar gehaald.

Nu ging eigenlijk alles heel erg goed, van de versnellingen afstellen tot de boel reinigen etc alleen heb ik bij de laatste stap een behoorlijk lompe fout gemaakt.

Met het bevestigen van het achterwiel heb ik de snelspanner afgebroken. Als ik hem meet kom ik op 190mm. Deze krijg ik op internet alleen niet te vinden.

Weet iemand waar ik moet zijn? Of meet ik verkeerd?

Alvast bedankt!
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Kenny_026 schreef: za 2 mei 2020, 17:09 Goedemiddag,

Ik ben beginnend mtb-er en heb voor het eerst mijn Giant XTC uit elkaar gehaald.

Nu ging eigenlijk alles heel erg goed, van de versnellingen afstellen tot de boel reinigen etc alleen heb ik bij de laatste stap een behoorlijk lompe fout gemaakt.

Met het bevestigen van het achterwiel heb ik de snelspanner afgebroken. Als ik hem meet kom ik op 190mm. Deze krijg ik op internet alleen niet te vinden.

Weet iemand waar ik moet zijn? Of meet ik verkeerd?

Alvast bedankt!
Ja je meet verkeerd. Wat is de breedte van het frame waar je wiel in gaat? Waarschijnlijke 135 mm. Dan moet je een 135 mm qr snelspanner hebben. Deze vind je overal.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Kenny_026
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:56

Mad Wally schreef: za 2 mei 2020, 17:16
Kenny_026 schreef: za 2 mei 2020, 17:09 Goedemiddag,

Ik ben beginnend mtb-er en heb voor het eerst mijn Giant XTC uit elkaar gehaald.

Nu ging eigenlijk alles heel erg goed, van de versnellingen afstellen tot de boel reinigen etc alleen heb ik bij de laatste stap een behoorlijk lompe fout gemaakt.

Met het bevestigen van het achterwiel heb ik de snelspanner afgebroken. Als ik hem meet kom ik op 190mm. Deze krijg ik op internet alleen niet te vinden.

Weet iemand waar ik moet zijn? Of meet ik verkeerd?

Alvast bedankt!
Ja je meet verkeerd. Wat is de breedte van het frame waar je wiel in gaat? Waarschijnlijke 135 mm. Dan moet je een 135 mm qr snelspanner hebben. Deze vind je overal.
Thanks! Gevonden!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Woon je in Ede of omgeving ik heb er nog wel wat liggen ... :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie