Rijeigenschappen verschillende framematerialen
Geen interesse
Ik steek mijn tijd liever het beter worden op de bike dan alle ins en outs van titanium en de bike geometrie te leren. Om nog maar niet te spreken van alle kosten die de apparatuur en het materiaal met zich mee brengen.....
Maar inderdaad, als je maar ècht wilt dan kan iedereen dat leren toch? of heb je daar óók al talent voor nodig?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2611
- Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC
Nee hoor, mooi titanium lassen kan iedereen. Wel eerst even 15 jaar lang elke dag 8 uur oefenenMark-V schreef: ↑do 7 mei 2020, 09:58Geen interesse
Ik steek mijn tijd liever het beter worden op de bike dan alle ins en outs van titanium en de bike geometrie te leren. Om nog maar niet te spreken van alle kosten die de apparatuur en het materiaal met zich mee brengen.....
Maar inderdaad, als je maar ècht wilt dan kan iedereen dat leren toch? of heb je daar óók al talent voor nodig?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2178
- Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
- Mijn mountainbike: Isn't dead.
Omdat je iets gaat creëren waarin de titanium eigenschappen niet gebruikt gaan worden. Hij zal hetzelfde rijden als een aluminium model die veel goedkoper zal zijn. Dan kun je nog beter voor carbon kiezen. Die zijn wel stug en lichter te bouwen.Mark-V schreef: ↑do 7 mei 2020, 09:10Gewoon omdat het iets anders en unieks isReal Epic '89 schreef: ↑wo 6 mei 2020, 11:40 Even iets anders. Waarom een Street trial frame van Titanium? Titanium is daar nl. niet het meest geschikte materiaal voor.
Maar waarom zou het dan niet geschikt zijn?
Ook leuk om zelf te leren. (Carbon bouwen.)
Tsja, maar stug is nou net wat ik niet zo geweldig vindt...Real Epic '89 schreef: ↑do 7 mei 2020, 11:42 Omdat je iets gaat creëren waarin de titanium eigenschappen niet gebruikt gaan worden. Hij zal hetzelfde rijden als een aluminium model die veel goedkoper zal zijn. Dan kun je nog beter voor carbon kiezen. Die zijn wel stug en lichter te bouwen.
Ook leuk om zelf te leren. (Carbon bouwen.)
Ik heb 2 street trials bikes staan, waarvan de één van staal is en de ander van alu.
In vrijwel alle opzichten die voor mij interessant zijn, bevalt die Alu net iets beter. Alleen in één heel groot opzicht niet, en dat is dat hij keihard is.
Die stalen variant geeft meer mee bij een landing wat gewoon een stuk comfortabeler is met harde banden en geen dempers.
Dus eigenlijk zou mijn ideale bike meegeven, maar wel de voordelen van de alu variant (lichter, korter, directer).
Is dat dan wel of niet haalbaar?
klinkt bijna als een uitdaging om het sneller te doen
Maar nee, echt geen interesse
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2917
- Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
- Mijn mountainbike: Bird Aeris 9
nee hoor, als je staal en rvs kunt lassen, kun je ook titanium lassen. het gaat om het verhaal eromheen, niet perse om het lassen zelfMad Wally schreef: ↑do 7 mei 2020, 10:18Nee hoor, mooi titanium lassen kan iedereen. Wel eerst even 15 jaar lang elke dag 8 uur oefenenMark-V schreef: ↑do 7 mei 2020, 09:58
Geen interesse
Ik steek mijn tijd liever het beter worden op de bike dan alle ins en outs van titanium en de bike geometrie te leren. Om nog maar niet te spreken van alle kosten die de apparatuur en het materiaal met zich mee brengen.....
Maar inderdaad, als je maar ècht wilt dan kan iedereen dat leren toch? of heb je daar óók al talent voor nodig?
Bird Aeris 9 blurple
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2611
- Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC
Ik bedoel ook meer de lasvaardigheid in het algemeen. Maar titanium vloeit toch weer anders dus ook daar even mee oefenen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
-
- Pro Biker
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
- Mijn mountainbike: Star en single speed
Lijkt mij een uitgemaakte zaak, helemaal als ik de ervaringen op het trials-forum zo lees. Veel springeriger, levendiger, maar geen noedel. En sowieso stukken lichter dan een stalen Arcade. Laat je toch een tita frame bouwen met de Fourplay geometrie? Die geo is flink verfijnd over verschillende iteraties, en als ie jou goed past, dan lijkt me dat je daar niet aan hoeft te sleutelen.
Overigens, een switch naar 26" kan ook altijd he, voor meer meegevendheid Had je nou de Hex nog even geprobeerd? Titanium Hex!
Haha, ja precies!DaanJ schreef: ↑vr 8 mei 2020, 08:54Lijkt mij een uitgemaakte zaak, helemaal als ik de ervaringen op het trials-forum zo lees. Veel springeriger, levendiger, maar geen noedel. En sowieso stukken lichter dan een stalen Arcade. Laat je toch een tita frame bouwen met de Fourplay geometrie? Die geo is flink verfijnd over verschillende iteraties, en als ie jou goed past, dan lijkt me dat je daar niet aan hoeft te sleutelen.
Overigens, een switch naar 26" kan ook altijd he, voor meer meegevendheid Had je nou de Hex nog even geprobeerd? Titanium Hex!
En die Hex, ja ik heb die van Chris geprobeerd, en dat rolt echt wel lekker! Maar dan moet ik ook gelijk weer 500 euro aan een andere wielset uitgeven...Dat wordt dan wel weer erg prijzig zonder 100% zeker te weten dat het ook blijft bevallen
Daarnaast heeft de Hex volgens mij meer de geo van de Arcade, en zou dat ook verklaren waarom een Zap tap naar rear wheel of een Wheel transfer going up mij vrij gemakkelijk af gaat / ging met de Fourplay. Met de Arcade moet ik echt veel meer moeite doen, en dat is echt niet alleen omdat ie 0,5kg zwaarder is.