Overhaul Cannondale F900SL

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Okee besteld :-q
Ik ga op Ali kijken voor een crankstel en dan zou het klaar moeten zijn :-D
Nog suggesties voor een goedkoop crankstel? Bij voorkeur 36 tanden
ventourist
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 904
Lid geworden op: di 7 september 2010, 18:50

Bij zo'n gedateerd frame, zul je absoluut vooraf de bracket huls haaks en parallel moet laten vlakken (frezen dus). Kost ook weer geld. Anders grote kans dat je de buitenboord lagers na 1000 km al weer kunt weggooien. Octalink V2 is een prima en stijf systeem. Cranks zijn nog altijd te koop. En hoef je geen zaken te doen met die virus-verspreiders. Waarom die rotzooi van Hollowtech II?
http://www.dekaleberg.nl/voorbereiding2 ... t#tot-slot" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ventourist schreef: do 7 mei 2020, 00:35 Bij zo'n gedateerd frame, zul je absoluut vooraf de bracket huls haaks en parallel moet laten vlakken (frezen dus). Kost ook weer geld. Anders grote kans dat je de buitenboord lagers na 1000 km al weer kunt weggooien. Octalink V2 is een prima en stijf systeem. Cranks zijn nog altijd te koop. En hoef je geen zaken te doen met die virus-verspreiders. Waarom die rotzooi van Hollowtech II?
Vroeger was alles beter, dus dat zou nog wel eens mee kunnen vallen.

Ook Hollowtech II is oneindig beter dan ISIS EN Octalink.

Ali is zeker niet slechter (of langzemer :o ) dan de gem. Nederlandse fietsenmaker.

Blijkbaar leven wij in een ander universum.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Het lager is van shimano en komt uit Duitsland. Het frame is wel gedateerd maar was destijds wel state of the art dus ik neem aan / hoop dat het netjes past. Het crankstel en narrow wide blad is wel van Chinese (Ali) makelij. Maar het is ook niet de bedoeling om deze fiets intensief te gaan gebruiken, daar heb ik wel wat anders voor. Is gewoon een knutselproject dat een klein beetje uit de hand loopt.
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Octalink trapas Shimano BB ES70 is eruit en de nieuwe hollowtech 2 is gemonteerd. Heb 2 meegeleverde spacers aan de driveside geplaatst en 1 aan de andere kant. Het past erg mooi. Nu is het wachten op het Chinese crankstel met NW chainring. En ik moet de nieuwe wiellagers nog in de freehub en de naaf zien te krijgen. Kostte dermate veel kracht dat de schroefdraad van het draadeind dat ik als pers gebruikte kapot ging. Het lager lijkt er wel goed recht in te zitten. Denk dat ik hiervoor toch maar even langs de plaatselijke vakman ga. De hub is gespoeld en in de olie gezet en draait en ratelt weer mooi.
Plaats reactie