Hallo allemaal, bedankt voor de reacties.
Na de reactie van Pat. Heb ik vanochtend even gecontroleerd welke spacer ik tussen de crank en de bb (BSA) heb zitten. Volgens de handleiding van Sram moest er een 3 mm spacer tussen. Bij zat mij er een 4,5mm.. deze heb ik dus verwisseld en heb vanochtend 30km gefietst. Helaas bleek de crank wederom los te komen
Na terugkomst Toch nog maar even kritisch gekeken en kwam er achter dat ik niet de verkeerde spacer had tussen de crank en de BB maar de verkeerde spacers tussen de BB en het frame
Ik was van mening dat ik een BB breedte had van 68mm.. dit bleek echter 73 mm te zijn.. de 2 spacers heb ik vervolgens verwijderd en ik heb de BB en de Crank opnieuw geïnstalleerd.. deze keer was er wel ruimte voor de preload adjuster om te bewegen en kon ik hiermee de laatste speling eruit halen. Daarnaast loop de crank nu velen malen soepeler en zonder weerstand wat mij doet vermoeden dat het probleem is opgelost Nu nog even testen en hopen dat de crank op z'n plek blijft.
Ik kwam er trouwens ook achter dat er van Sram 2 handleidingen zijn voor het installeren van de Dub BB en de crank. Beide hebben verschillende tabellen die weergeven welke spacers gebruikt moeten worden.. waarschijnlijk heb ik ze door elkaar heen gebruikt wat voor verwarring zorgde.
NX crank komt los
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4658
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
klinkt als de oplossing