Afleverproblemen Canyon? Neuron AL 6.0 zonder vet....

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Mijn maat heeft sinds februari een Grand Canyon AL SL. Ook geen vet te bekennen. Alles op het gemak eens uit elkaar gehaald en met passie de fiets weer opgebouwd. Zo zat er in de zadelbuis en balhoofd nog allemaal gruis van het fabricage proces. De crank mogen ze overigens zelf los maken, die zit volgens mijn momentsleutel met 84 Nm vast en krijg ik op geen fatsoenlijke manier los.

Canyon is een mooi merk, maar een massaproduct. Je ziet ze erg vaak rijden dus de productie zal wel lekker hoog zijn waardoor een besparing van 5 minuten per fiets aan het einde van het jaar een flink aantal fietsen 'winst' op kan leveren.

Onder andere 1 van de redenen dat ik mijn hardtails lekker zelf bouw. Met veel liefde, aandacht en volledig volgens jouw wensen iets moois en unieks in elkaar zetten
Bij een fully is het trouwens misschien nog interessant om een fabrieksfiets te kopen, om de kosten te drukken.

Er is niets mis met Canyon, maar als je enig kennis van zaken hebt loop hem dan zelf even na.

PS : De service van Canyon is overigens erg goed, ze staan voor alles open. Erg meegaand en meedenkend. Alleen je kunt niet zomaar even langshoppen.
Omdraaien kan altijd nog!
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Mijn broer heeft zoals gezegd geclaimd bij Canyon. Die reageerden zowat direct en betalen € 65,00 terug. Mijn broer is redelijk tevreden over het verloop van deze klacht en de voorgestelde oplossing. Zoals eerder gezegd; waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Een fiets welke volledig zonder vet is uitgeleverd is toch wel een serieus ding. Of het nou Canyon is of wie dan ook, de fiets wordt ook niet zonder cranks of zadelpen uitgeleverd. Vet is net zo vanzelfsprekend is mijn bescheiden mening. Misschien wat kwaliteitsprocedures aanscherpen en je kunt dit soort dingen helemaal voorkomen.

Overigens werkt de klachtenprocedure blijkbaar prima en uit eigen ervaring weet ik dat dat veel slechter gaat soms...
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nou, fijn dat het naar tevredenheid is opgelost en dat ze snel met antwoord kwamen.
Zometeen lekker fietsen :-q !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie