Rocket Rick 29"

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
patjeb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 10:24
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 1

Hi,

Afgelopen week heb ik een nieuwe fiets gekocht waar Schwalbe Rocket Rick 29" banden meegeleverd werden.
Nu ben ik op zoek gegaan naar de eigenschappen van Rocket Rick maar gek genoeg kan ik dit type band van Schwalbe nergens op internet terug vinden (behalve op marktplaats).

Weet iemand wat de reden hiervan is? Is deze band opgevolgd door de Rocket Ron? En wat zijn dan de verschillende tussen deze twee banden?

Ik heb Schwalbe al een mail gestuurd maar nog geen reactie ontvangen. Ik dacht ik stel de vraag ook hier misschien dat iemand het antwoord hierop weet.

Groet,
Patrick
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Hij is zeker niet opgevold door de Rocket Ron, die is er al jaren.
Ik denk dat je een nieuw model schwalbe banden op je fiets hebt gekregen waar niks maar dan ook helemaal niks over te vinden is op google. Bizar, alsof je de eerste bent :D

edit:
https://www.cannondale.com/nl-nl/bikes/ ... 26150m10sm

ze staan wel op de cannondale site als standaard band voor de trail 1 die ik in je profiel zie.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nu ook al nep Schwalbes ?
:winkie:

Of is Rick het budget (OEM) broertje van Ron?
Of een RRon maar dan iets steviger ?

Nu ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig geworden...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2651
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Op marktplaats staat al een advertentie van 18 maart met foto’s.
Lijkt een kruising Rocket Ron/Nobby Nick
Vandaar wellicht de naam.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
patjeb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 10:24
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 1

Dank voor de reacties zover. Het zal nog even een raadsel blijven.
Mocht iets horen van Schwalbe laat ik het hier uiteraard even weten.
ScottSpark
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

Qua profiel lijken ze op de eerste versie van de rocket ron. Waarschijnlijk een OEM budget versie.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Het noppige broertje van Rapid Rob dus? Hoeven ze die oude mal niet weg te gooien. Heel ecologisch.
Give me little bits of / more than I can take
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

ak-77 schreef: wo 27 mei 2020, 00:03 Het noppige broertje van Rapid Rob dus? Hoeven ze die oude mal niet weg te gooien. Heel ecologisch.
Rapid Rob, die op zijn beurt weer een reïncarnatie was van de oude Racing Ralph (of Rocket Ron) net zoals Tough Tom het profiel van de oude Nobby Nic is.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
patjeb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 10:24
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 1

Ik heb zojuist reactie ontvangen van de marketing afdeling van SCHWALBE TYRES UK LIMITED.
We do not know this tire here, only the Rocket Ron. So this could be a special tire just for Cannondale. If you email a couple,of photos showing the tread on the tire and the label on the side I may be able to help.
The plot thickens..

Ik graaf nog even verder.
Gebruikersavatar
sanderc
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 februari 2013, 21:39
Mijn mountainbike: cube analog 27,5"

patjeb schreef: wo 27 mei 2020, 19:41 Ik heb zojuist reactie ontvangen van de marketing afdeling van SCHWALBE TYRES UK LIMITED.
We do not know this tire here, only the Rocket Ron. So this could be a special tire just for Cannondale. If you email a couple,of photos showing the tread on the tire and the label on the side I may be able to help.
The plot thickens..

Ik graaf nog even verder.
Nu word ik stiekem toch wel benieuwd 😇
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Binnenkort brengen ze dan vast ook de " Nippy Non" uit. :bier:
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Oooh dat is wel bizar. Marketing afdeling van Schwalbe die een model niet kent. Ook al is die speciaal voor cannondale dan nog hoor je van een bestaan af te weten lijkt me.

Benieuwd naar een vervolg...
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7397
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Mwah, het is een beetje knullig maar als je het naar de marketing organisatie in de UK stuurt kan ik me daar op zich nog wel voorstellen dat die niets te maken hebben met de OE sales en dientengevogle niets met een puur OE model doen en kennen. Wat dat betreft had ik de vraag ook nooit naar de UK gestuurd...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16850
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met een goede foto van het profiel op het forum kom je ook een heel end denk ik :-)

Gezien de "K-guard" lekbescherming is het een vrij goedkope band, die zie je alleen in de lager geclassificeerde Schwalbes. Dus denk dat je hem inderdaad moet zien in de lijn van een Rapid Rob en Tough Tom.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
patjeb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 10:24
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 1

Bij deze dan de ontknoping van de zoektocht per reactie van SCHWALBE TYRES UK LIMITED nadat ik foto's heb gestuurd van de band.
OK I can see what this tire is now. It is the previous Rocket Ron tread pattern as a basic Active Line tire and would have been produced as an OEM (Original Equipment Manufacturer) tire for Cannondale. You will not find this as a replacement tire but the
current Rocket Ron 29 x 2.25 (57-622) is available in the Performance Line version and would be the direct equivalent of the Rocket Rick https://www.schwalbe.com/nl/mtb-reader/rocket-ron The Schwalbe article number for the replacement tire is 11601044.
Groet,
Patrick
Plaats reactie